رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436944

پاسخ های وزیر دادگستری نمایندگان مجلس را قانع کرد

ساعت 24- علیرضا آوایی وزیر دادگستری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در نشست امروز کمیسیون حقوقی قضایی مجلس حضور یافت.

style="text-align:justify">اعضای کمیسیون حقوقی قضایی مجلس پرسش های متعددی از قبیل پرونده پدیده، جدی رسیدگی نکردن پرونده های اقتصادی، بازنگشتن وجوه حاصل از پرونده های اقتصادی به بیت المال و چرایی آگهی ابلاغ ها در روزنامه حمایت وابسته به قوه قضاییه از وزیر دادگستری داشتند و علیرضا آوایی به همین منظور امروز برای پاسخگویی در نشست این کمیسیون حاضر شد.

حجت الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در تشریح نشست امروز اعضای کمیسیون حقوقی قضایی با وزیر دادگستری اظهارداشت: نمایندگان پرسش های خود را مطرح کردند و با توجه به پاسخ های آقای آوایی، قانع شده اند.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از پرسش های نمایندگان مربوط به ماده 114 قانون آیین دادرسی کیفری بود که چرا آگهی ابلاغ ها در روزنامه 'حمایت' منتشر می شود که وزیر پاسخ داد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آگهی های خود را در روزنامه کیهان، شورای حل اختلاف آگهی های خود را در روزنامه های محلی منتشر می کند و طبق قانون برنامه ششم توسعه از این به بعد ابلاغ ها الکترونیکی می شود.
نوروزی تصریح کرد: مورد دیگر مطرح شده به طور جدی رسیدگی نشدن پرونده های قضایی بود که وزیر دادگستری تاکید کرد دستگاه قضایی به جد پیگیر پرونده های اقتصادی است و در این زمینه اصلا کوتاه نمی آید.
وی ادامه داد: آوایی درباره بازنگشتن وجوه حاصل از پرونده های اقتصادی به بیت المال و خزانه دولت گفته است که این اموال به بیت المال برگشت داده می شود. 700 میلیارد تومان بابت پرونده بانک ملی به بانک ملی واریز شد و بقیه وجوه حاصل از این پرونده ها هم به خزانه واریز می شود.
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضایی مجلس یکی دیگر از پرسش های نمایندگان از وزیر دادگستری را پرونده پدیده عنوان و اظهارکرد: مقرر شد هیاتی از کمیسیون قضایی برای پیگیری این پرونده به مشهد برود و با هماهنگی بین منابع طبیعی و استانداری خراسان رضوی مشکل این پرونده رفع شود.
نوروزی در پاسخ به این پرسش که بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی در نشست امروز انجام شده است یا نه گفت: با توجه به نشست با وزیر دادگستری این موضوع در دستور کار نشست بعدی قرار خواهد گرفت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها