رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436965

آسانژ خواستار همکاری با سوئد شد

ساعت 24- وکیل مدافع ژولین آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیلی هراس موکلش از استرداد به آمریکا، آماده همکاری با دستگاه قضایی سوئد است.

style="text-align:justify">به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، ژولین آسانژ که صدها هزار سند دولت فدرال آمریکا را افشا کرده است و از روز پنجشنبه در بازداشت موقت پلیس انگلیس به سر می برد، با گزینه‌های احتمالی استرداد به آمریکا یا سوئد روبرو است.

'جنیفر رابینسون' وکیل مدافع ژولین آسانژ بنیانگذار ویکی‌لیکس می‌گوید: موکل وی آماده همکاری با دستگاه قضایی سوئد است. تصمیم آسانژ مبنی بر آمادگی برای همکاری با دستگاه قضایی سوئد بدلیل هراس وی از استرداد به آمریکا مطرح شده است.
وکیل مدافع بنیانگذار ویکی‌لیکس تصریح کرد: درعین حال ما از دولت سوئد خواستار تضمین‌های لازم در جهت ممانعت از استرداد آسانژ به ایالات متحده آمریکا خواهیم بود.
روز گذشته نیز هفتاد نماینده مجلس انگلیس در نامه‌ای به وزیر کشور، خواستار استرداد 'جولیان آسانژ' به سوئد شده تا به پرونده او درباره اتهام آزار جنسی در این کشور رسیدگی شود.
نمایندگان مجلس انگلیس از دولت خواسته‌اند تا ضمن حمایت از قربانیان آزار جنسی، اطمینان حاصل کند که پرونده آسانژ در این زمینه به جریان بیافتد.
آسانژ پس از هفت سال پناهندگی در سفارت اکوادور روز پنجشنبه 22 فروردین ماه به دست پلیس لندن دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شد.
او چند ساعت بعد در دادگاه حاضر شد و به اتهام نقض قوانین مربوط به ‌قرار وثیقه گناهکار شناخته شد.
آسانژ همچنین در آمریکا به جرم نفوذ و دسترسی به مدارک طبقه ‌بندی و محرمانه پنتاگون متهم است و دولت انگلیس قصد دارد تا او را به این کشور مسترد کند.
آسانژ همچنین به اتهام آزار جنسی در سوئد پرونده دارد که دو سال پیش توسط دادستان این کشور به دلیل عدم دسترسی شاکیان به متهم لغو شد.
حزب کارگر انگلیس به رهبری 'جرمی کوربین' با استناد به افشاگری‌های جولیان آسانژ درباره جنایت‌های دولت آمریکا در حمله به عراق و افغانستان با استرداد وی به خارج از کشور مخالفت است.
قرار است ژولین آسانژ در دادگاهی که روز دوم ماه مه برگزار می‌شود از طریق ارتباط تصویری اینترنتی در رابطه با اتهامات مطرح شده در آمریکا، حاضر شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها