رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437198

اقدام به موقع جلوی سانحه ریلی را گرفت

ساعت 24- مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن تاکید کرد: ساخت دیوارهای ضامن و ساحلی را برای مقابله با وقوع سیل در در محدوده پل سفید - زیرآب در دستورکار قرار دادیم.

style="text-align:justify">مصطفی معینی با بیان اینکه سیلاب اخیر در برخی از خطوط ریلی کشور مساله ساز شد گفت: در پنجم فروردین ماه یک دستگاه درزین پیشرو شرکت بر اثر ریزش یک سنگ چند تنی در محور ریلی شمال دچار سانحه شد و درزین و افرادی که داخل آن قرار داشتند و برای کنترل خطوط ریلی و حرکت کردن پیش از قطارهای مسافری عازم شده بودند باعث شدند که جان حدود ۷۰۰ مسافر ریلی را نجات دهند.

وی بیان کرد: حرکت درزین پیش از حرکت قطارهای مسافری در محور شمال کشور باعث شد که این سنگ چند تنی به قطارهای مسافری برخورد نکند و با برخورد به درزین و خارج شدن از خط ۵ نفر از کارکنان متعهد شرکت آسیب دیدند.

مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن یادآوری کرد: ماجرای دهقان فداکار بار دیگر در ۵ فروردین ماه امسال تکرار شد و ۷۰۰ مسافر ریلی منطقه شمال کشور سالم ماندند.

معینی اظهار کرد: در صورت عازم نشدن درزین در پنجم فروردین ماه، امکان برخورد سنگ با یکی از دو رام قطار مسافری که یک رام آن از سمت تهران و یک رام دیگر از سمت گرگان در حرکت بودند بسیار زیاد بود.

وی با بیان اینکه به طور معمول در مسیرهایی که احتمال ریزش سنگ وجود دارد زوال ریزی و زوال برداری انجام می‌شود و نگهبان مستقر است گفت: متخصصان شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن همواره با پیاده روی، بازدید با درزین، دیزل و… وضعیت خطوط ریلی و خطرات احتمالی را کنترل و سریع به مسئولان مربوطه انتقال می‌دهند.

مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن همچنین به وقوع سیلاب در خطوط ریلی شمال کشور هم اشاره کرد و گفت با وقوع سیلاب مسائل متعددی رخ داد که همکاران شرکت در کنار همکاران راه آهنی با تعهد و پشتکاری مثال زدنی موجب رفع مسدودی‌ها و آزادی خطوط در اسرع وقت شدند و این همت از ۲۷ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین ماه ۹۸ در راه آهن شمال ادامه داشت و هنوز نیز متوقف نشده است.

معینی تصریح کرد: همکاران ما در ایام عید با وقوع سیل مجبور به جابجایی حدوداً سه متری خط راه‌آهن در بعضی نقاط شدند تا سیر ایمن مسافران و قطارهای نوروزی تأمین شود.

مدیر عامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن با تشکر از نیروهای این بخش اظهار کرد: هم اکنون با بازسازی خطوط و ساخت مجدد دیوارهای ضامن در نقاط سیل خیز درصدد هستیم ایمنی سیر قطارها به بهترین شکل تضمین گردد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها