رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437410

دایی: تمام خانواده‌ام برای برانکو احترام قائل هستند

ساعت 24- سرمربی سایپا در مورد شرایط تیمش و حرف‌های مطرح شده پس از بازی با پرسپولیس صحبت کرد.

style="text-align:justify">علی دایی با حضور در نشست خبری پیش از بازی تیمش با سپاهان در خصوص این دیدار اظهار داشت: فردا مقابل سپاهان بازی مهم دیگری داریم. بازی حساس با سپاهان که جزو بهترین تیم های شهرستانی محسوب می‌شود، بسیار سخت است.این تیم امسال هم با کادر فنی خوب و بازیکنانی که دارد به دنبال قهرمانی است. بازی رفت را بد باختیم و اکنون دنبال جبران هستیم.

وی در ادامه در مورد بازی هفته گذشته مقابل پرسپولیس گفت: مقابل پرسپولیس عملکرد خوبی نداشتیم. اگر خوب عمل می‌کردیم اکنون پیروز شده بودیم. اما ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم و با قدرت بازی‌هایمان را ادامه خواهیم داد و در بازی‌ فردا به فکر سه امتیاز هستیم. مطمئنا هر کاری از دست‌مان برآید مقابل حریفان انجام می‌دهیم.

سرمربی سایپا در مورد صحبت‌های مطرح شده از سوی محمد دایی بعد از بازی با پرسپولیس هم گفت: من صحبت‌هایم را قبل از بازی هم مطرح کردم و همواره برای برانکو احترام قائل بودم و هیچ وقت از او گلایه نکردم و او را زیر سؤال نبردم. برانکو کار بزرگی کرده است. دو سال پشت سر هم پرسپولیس را قهرمان لیگ کرد و امروز هم مدعی اصلی قهرمانی است. سال قبل هم تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند. کاری که ایشان کرده بسیار بزرگ بوده است و همیشه مورد احترام من بوده و هست.اما متاسفانه شما نگاه کنید بعد از آنکه ما بازی حساس مقابل پرسپولیس را باختیم دو روز بعد زنگ می‌زنند و مصاحبه می‌کنند. ما مقابل پرسپولیس باختیم و با اشتباه بچه گانه هم باختیم ولی در حالت عصبانی مصاحبه می‌کنند و چنین مسائلی پیش می‌آید و بعد از آن هم یک بچه صحبت‌هایی را مطرح کرد.

دایی ادامه داد: فکر نمی‌کنم محمد ما آن تعبیر را به کار برده باشد اما جای دیگر حرف‌هایش اشکال داشته؟ مگر دروغ گفته که گفته یک بازیکن آنها به اندازه کل تیم ما هزینه‌اش است. شاید بیشتر هم باشد. اشکالی هم ندارد. هر چقدر دوست داشته باشد می‌توانند هزینه کنند. همه جای دنیا همین است. اما تیمی که طرفدار ندارد و از نظر مالی مشکلات دارد نبرد نابرابری با سایر تیم‌ها دارند که پول و طرفدار دارند. تیمی هم که پول دارد می‌تواند هر چقدر دوست داشت هزینه کند. من به بازیکنانم افتخار می‌کنم. آنها در نیم فصل دوم چنین بازی خوبی را انجام دادند. اما اینکه محمد ما گفته باشد یک بچه هم چنین نتایجی را می‌تواند بگیرد اصلا چنین چیزی نبوده و شاید اصلا چنین تعبیری را به کار نبرده باشد.

وی با استقبال از ورود نهادهای نظارتی به فوتبال گفت: من نه تنها از کمیته اخلاق بلکه از قوه قضائیه محترم،‌نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه می‌خواهم به مسائلی که در این فوتبال است، ورود کنند. من خوشحالم می‌شوم نهادهای نظارتی ورود کنند و نه تنها حساب من بلکه حساب نزدیکانم را رصد کنند و ببینند چه پول‌هایی و از کجا این پول‌ها به حسابمان ریخته می‌شود. ببینند یک کارمند ساده چطور پول به حساب خودش و نزدیکانش واریز می‌شود. از خدایم است به این مسائل رسیدگی شود. از کمیته اخلاق می‌خواهم که به همه مسائل ورود کند تا برسند به کسانی که مسائل دیگری را رقم زده‌اند.ببینند چه کسانی در سال 89 مبالغ میلیاردی روغن نباتی در شرکت پیشکسوتان داشتند و چه بحث‌های میلیاردی در روغن نباتی وجود داشت و چه دست‌هایی در کار بودو بحث ال ای‌دی‌های آن زمان را ورود کنند. در مورد بحث بلیت‌های بلیت فروشی و بلیت‌هایی که به شرکت تبلیغات محیطی تحویل می‌شد به کجاها فروخته می‌شد و پولش کجاها رفته است. در بحث بازی‌های خارج از خانه چه بلیت‌های تقلبی که چاپ شد و به فروش رفت.

سرمربی سایپا در ادامه گفت: ببینند جای پای چه کسانی اینجاست و ببینند چه کسانی سرشان بالاست و چه کسانی سرشان پایین است. متاسفانه شما بعد از بازی در موقعیتی که مناسب نیست سوالاتی می‌پرسید که همه ما را به حاشیه می‌برید و این حاشیه بردن باعث می‌شود ما از اصل مطلب دور شویم. و ذهن ما از کثیف کاری در فوتبال دور می‌کند و به جاهای دیگر می برد. از خدایم است وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، نیروی انتظامی یک بار برای همیشه ورود پیدا کنند و این کثیف‌کاری‌ها را پاک کنن. ما که همیشه زندگی‌مان سالم بوده هست و خواهد بود.

وی افزود: با تمام احترامی که برای پیشکسوتان قائلم باید متاسفانه بگویم برخی از آنها چه می‌گویند که دور از شان یک پرسپولیسی است. در اینستاگرام‌شان چه چیزهایی نوشته‌اند. بهتر است اول به خودشان نگاه کنند که چرا 20 سال بیکار هستند و کسی سراغ‌شان نمی‌آید. مگر می‌شود همه بد باشند و ما خوب باشیم؟! اول نمی‌توانند زندگی کوچک و خصوصی خودشان را اداره کنند. بعد ببینند آیا کسی را توانسته‌اند در این فوتبال تریبت کنند؟‌آیا تونسته‌اند یک مسولیت اجتماعی انجام دهند. وگرنه شعار دادن خوب است.

دایی در ادامه عنوان کرد:‌ حداقل روی حرفی که می‌زنند بایستند. هر روز یک جور مصاحبه می‌کنند. اول مصاحبه می‌کنند بعد می‌گویند اسم من را در پرانتز بگذارید. پسران خوب! کوچولوها حداقل روی حرفتان بایستید و تا آخرش روی حرفتان بمانید. نه اینکه به خاطر چندر غاز همه چیز را فراموش کنید. خیلی جالب است ما که در پرسپولیس بازی کرده و مربیگری کرده‌ایم پرسپولیسی نمی‌شویم اما برخی آقایان که نمی‌دانم اسم و فامیلشان چیست و چه کار می‌کردند پرسپولیسی می‌شوند و هزاران حرف هم به وجود می‌آید.

وی افزود: قبل از بازی با پرسپولیس از همین سایت‌های منتسب به پرسپولیس نوشتند 350 میلیون تومان به من داده‌اند. اگر نگاه کنید قبل از بازی چنین کارهای کثیفی را به راه انداختند و چنین انگ‌هایی را به ما می‌چسبانند.

دایی با اشاره به بحث توافق مالیاتی با باشگاه پرسپولیس گفت:‌ من از پرسپولیس طلبی ندارم فقط با این باشگاه توافق کردم که تسویه حساب مالیاتی دو سالی که من در پرسپولیس کار کرده‌ام را پرداخت کنند. اما نمی‌دانم این بحث‌ها از کجا شروع شد و بعد بحث تبانی را به ما چسباندند و بد و بیراه گفتند. من نمی‌توانم ساکت بمانم. من اگر ساکت می‌ماندم نصف تهران مال من بود. دنبال این چیزها نیستم. سالم زندگی کرده‌ام و انشاالله تا آخر عمر هم سالم زندگی می‌کنم. من از بچگی سالم زندگی کرده‌ام.

وی با اشاره به صحبت‌های برادرش بعد از باخت پرسپولیس گفت: اگر کسی اشتباه کرده اشتباهش را قبول کند نه اینکه حرفش را پس بگیرد. بعید می‌دانم محمد ما در باره برانکو آن حرف را زده باشد. او برانکو را دوست دارد و به جز من و محمد تمام خانواده‌ام برای برانکو احترام قائلیم اما این مسائل را افرادی دیگر دامن می‌زنند. اگر شما این مسائل را دامن نزنید کثافت کاری‌ها راحت‌تر رو می‌شود. خودمان و مردم را با چیزهای بی‌خودی فریب ندهیم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا با اشاره به حضورش در این تیم گفت: در زمانی که من به این تیم آمدم زمان مدیریت رویانیان بود. در نیم فصل دوم کسی بالای سرمان نبود و پولی در باشگاه وجود نداشت تا حق و حقوق بچه‌ها را بدهد. این بچه‌ها اعتصاب می‌کردند.

سرمربی سابق تیم ملی ایران گفت: تیمی که دهم بود را نائب قهرمان شد. آنهم با آن همه مشکلاتی که وجود داشت. بازی مساوی دو بر دو مقابل راه‌آهن فوتبالی بود اما در اهواز غیرفوتبالی باختیم. توپ را با دست گرفتند و به ما گل زدند. شاید شما یادتان نباشد اما من به خوبی خاطرم هست در محوطه جریمه توپ را فقط با دست کنترل کردند و به ما گل زدند. در نهایت فولاد با دو امتیاز بیشتر از ما قهرمان شد. آن هم در تیم ما که همیشه اعتصاب بود و فقط یک بار رویانیان آپارتمانش را فروخت و به باشگاه پول داد که آن هم چیز خاصی نمی‌شد. به غیر از آن ما با بی‌پولی و اعتصاب کار کردیم. بعد می‌گویند آنقدر که ملی‌پوش داشتند. کجا بود این ملی‌پوشان که ما ندیدیم. حداقل خجالت بکشند که چنین چیزهایی را درمی‌آورند. آنها که نسبت به ما مسلط‌تر هستند و راحت‌تر می‌توانند هر چیزی را دربیاورند.این نتایجی بود که با آن شرایط گرفتیم. بعد یک بچه را تیر نکنید تا صحبت کند. اگر کسی در باشگاه پرسپولیس حرف بزند مخلصش هم هستیم و جوابش را هم می‌دهیم و با آنها هم حرف می‌زنیم. نمی‌دانم این آدم ها که مصاحبه می‌کنند می‌توانند بدون اجازه باشگاه‌شان صحبت کنند؟ اگر باشگاه به او اجازه صحبت داده که دست آنها درد نکند و بدانند ما نیز بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. تنها می‌توانم برای کسانی تاسف بخورم که همه چیز آنها مشخص است و شرایط خانوادگی و جایی که در آن کار کرده‌اند مشخص است. این نفرات به برادر من توهین می‌کنند که فرد تحصیل‌کرده‌ای است و هزاران دانشجو را برای این مملکت تربیت کرده است و در حال حاضر نیز به واسطه توانایی‌های خودش مربی‌گری می‌کند و از همه مهمتر زندگی سالمی دارد.

وی افزود: بررسی کنید چرا این دوستان 20، 30 سال است که بیرون فوتبال بوده‌اند و جایگاه اجتماعی‌شان نیز مشخص است دهان خود را برای صحبت باز می‌کنند. من از برادرم خواستم دیگر مصاحبه نکند چرا که برخی تنها به دنبال مطرح کردن خود هستند و این موضوع نیز به خاطر این است که در این سال‌ها کسی از آنها سراغی نگرفته است و در حال حاضر فرصت را مغتنم شمرده‌اند تا حرف بزنند. از شما نیز خواهش می‌کنم به اصل موضوعات بپردازید و بدانید اینکه به دنبال این باشید چه کسی این را گفته یا چه کسی آن را مطرح کرده دری از ما دوا نخواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها