رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437413

توضیحات وزیر صنعت درباره واردات مواد اولیه

ساعت 24- وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مباحث مربوط به واردات مواد اولیه توضیح داد.

style="text-align:justify"> رضا رحمانی وزیر صنعت که به عنوان مهمان ویژه در مراسم روز ملی پاکستان حضور داشت در جمع خبرنگاران در خصوص حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان گفت: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته حجم مبادلات باید به پنج میلیارد دلار طی دو سال آینده افزایش یابد.

وی تصریح کرد: سفر نخست وزیر پاکستان به ایران بسیار مهم است زیرا دو کشور همسایه هستند و اشتراکات زیادی دارند. این سفر و مذاکرات و ملاقات‌هایی که انجام خواهد شد حتماً تأثیرگذار است و امیدواریم توافقات منجر به گسترش روابط دو کشور شود.
رحمانی همچنین بیان کرد: اگر در مواردی هم مشکلاتی وجود دارد، امیدواریم رفع شود تا مردم دو کشور از مواهب این ارتباط بیشتر برخوردار شوند. همچنین مشکلاتی که به لحاظ امنیتی است مرتفع شود و دو طرف اجازه ندهند از خاک یکدیگر تهدیدی برای دیگری استفاده شود.
وزیر صنعت در پاسخ به سوالی که مطرح شده به جای واردات ارز، مواد اولیه وارد شود، گفت: این مواد اولیه شامل تجهیزات و ملزومات تولید است و کالایی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش می‌شود، بانک مرکزی هم همکاری می‌کند. البته این کار الان شروع شده و اجرایی است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها