شارژر مناسب تهیه کنید

اگرچه که شارژرهای اندروید دارای یک نوع اتصال جهانی هستند، اما این بدان معنا نیست که تمام آن‌ها یکسان هستند. اتصال کابل شارژ به یک لپ تاپ برای شارژ سریع گوشی ایده بسیار بدی است: یک پورت USB 2.0 تنها ۲٫۵ وات قدرت دارد، در حالی که USB 3 توان ۴٫۵ واتی را داراست. شارژر دیواری شما نیز توان بسیار بیشتری ارائه می‌دهد، بنابراین بهترین روش برای شارژ سریع این گزینه خواهد بود.

بسیاری از گوشی‌های اندروید جدید از فناوری شارژ سریع استفاده می‌کنند که از توان ۱۵-۱۸ وات برخوردار است و بنابراین می‌تواند گوشی شما را سریع‌تر شارژکند. شما می‌توانید لیستی از گوشی‌هایی با قابلیت شارژ سریع را در وب سایت کوالکوم پیدا کنید (شما نیازی به پردازنده کوالکوم ندارید؛ تنها سیستم کوالکوم پاور مورد نیاز است).

به این موضوع توجه داشته باشید که اگر یک گوشی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، الزاما بدان معنا نخواهد بود که شارژری که همراه آن عرضه می‌شود نیز شارژر سریع و یا مناسب‌ترین شارژر برای این کار باشد. در واقع شما ممکن است خودتان مجبور به خرید چنین شارژری شوید، به عنوان مثال، LG G6 همراه با یک شارژ عرضه شد که از تکنولوژی Quick Charge 2.0 استفاده می‌کرد، درست مانند G5، اگرچه که هر دو این گوشی‌ها از Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کردند.

شما لزوما نیازی به خرید چنین شارژری از خود سازنده گوشی ندارید و شارژرهای شخص ثالث حتی می‌توانند ارزان‌تر نیز تمام شوند، اما مراقب باشید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

ما همچنین پیشنهاد نمی‌کنیم که در مواقعی که عجله دارید از شارژ بی‌سیم استفاده کنید. شارژ بی‌سیم نمی‌تواند انرژی را به خوبی و یا به سرعت کابل‌های سنتی و قدیمی عرضه کند، بنابراین بهتر است هنگامی که زمان بیشتری در اختیار دارید از آن‌ها استفاده کنید. اما استثناء این قانون، تکنولوژی شارژ بی‌سیم سریع است. این کار موثرتر از شارژ از طریق USB است، با این حال بازهم نسبت به شارژ از طریق برق مستقیم به زمان بیشتری نیاز دارد.
گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید

هرچه گوشی شما فعالیت کمتری انجام دهد، سریعتر شارژ خواهد شد. حالت هواپیما دریافت هرگونه فرکانس رادیویی بی‌سیم را بر روی دستگاه شما متوقف می‌کند و قابلیت‌های تلفن شما را کاهش می‌دهد و جلوی انجام بسیاری از فرآیندها را می‌گیرد.

شما در زمان فعال بودن حالت هواپیما هیچگونه تماس یا پیامی دریافت نخواهید کرد، اما این کار ارزش چندین ساعت صرفه جویی در زمان شارژ شدن دستگاه را دارد.

گوشی را خاموش کنید

خاموش کردن گوشی به طور کامل باعث می‌شود که شارژ آن حتی سریعتر از قرار دادن آن در حالت هواپیما باشد. باز هم ممکن است چند مورد را در هنگام خاموش کردن دستگاه از دست بدهید، اما اگر می‌خواهید گوشیتان در زمان کمتری میزان بیشتری شارژ شود لازم است که اینکار را انجام دهید.
از حالت صرفه جویی در باتری استفاده کنید

از زمان اندروید Lollipop، دستگاه‌های اندرویدی یک حالت صرفه جویی در مصرف باتری را دریافت کردند که می‌تواند در هر گوشی متفاوت باشد (معمولا تنظیمات> باتری> صرفه جویی در باتری)، چه حالت استاندارد خود اندروید خام و یا ویژگی خاص از یک سازنده مانند Doze در موتورولا، این ویژگی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی در زمان شارژ گوشی خود فعال کنید.

ویژگی‌های غیر ضروری را خاموش کنید

بررسی کنید که آیا ویژگی‌های غیر ضروری مانند بلوتوث، GPS، Wi-Fi یا NFC در گوشی شما فعال است که می‌تواند از شارژ باتری استفاده کند یا خیر. تمام برنامه‌های خود را ببندید و روند فعالیت‌هایی مانند پشتیبان گیری یا به‌روز رسانی برنامه‌ها توسط گوگل پلی را در گوشی خود متوقف کنید.

از گوشی استفاده نکنید

اگر نیاز دارید که گوشی شما در هنگام شارژ در حالت هواپیما قرار نداشته باشد و یا منتظر یک تماس مهم هستید، سعی کنید که زیاد از گوشی خود استفاده نکنید. اما چرا؟ زیرا صفحه نمایش بزرگترین منبع تخلیه باتری در گوشی به شمار می‌رود.

هر چه بیشتر از گوشی خود استفاده کنید، باتری آن سریعتر تخلیه می شود. بنابراین سعی کنید تمایل به بررسی تمام اعلان‌ها را کنار گذاشته و بگذارید گوشی سریع‌تر به سطح مورد نظر شارژ باتری دست پیدا کند.
گوشی را خنک نگه دارید

دما در هنگام استفاده از تکنولوژی‌های مختلف عنصری بسیار مهم تلقی می‌شود، بنابراین هرگز اجازه ندهید که باتری دستگاه شما خیلی گرم شود. این بدان معنی نیست که شما باید گوشی خود را در فریزر قرار دهید، اما بهتر است از گرما جلوگیری کنید و یکی از روش‌های موثر برای اینکار جدا کردن گاردهای محافظ گوشی در هنگام شارژ است.

همیشه گوشی خود را در مکانی خنک یا در دمای اتاق قرار دهید و آن را در معرض تابش نور مستقیم خورشید و یا در یک ماشین با محیط داخلی داغ نگذارید. اگر از یک شارژر باتری قابل حمل استفاده می‌کنید، گوشی خود را برای شارژ در جیبتان قرار ندهید. بدین شکل اگر دمای باتری خود را در حد مناسب نگه دارید با سرعت شارژ بیشتری روبرو خواهید شد.
یک شارژر USB قابل حمل خریداری کنید

این کار در واقع راهی برای سریع‌تر کردن روند شارژ گوشی شما نیست، اما مشکل داشتن سطح باتری کم و زمان ناکافی برای شارژ کامل آن را حل می‌کند. شارژر USB قابل حمل، کوچک و سبک وزن بوده و اغلب می‌توان آن‌ها را با هزینه‌ای کاملا معقول خریداری کرد.

با تهیه و قرار دادن یکی از این‌ها در جیب خود می‌توانید بدون داشتن نگرانی در مورد تمام شدن ناگهانی باتری دستگاه، به شارژ گوشی خود در بیرون از خانه بپردازید. شما می‌توانید انواع مختلف این گونه شارژرها و یا به اصطلاح پاور بانک‌ها را در فروشگاه‌های اینترنتی یا فیزیکی بر اساس نیاز خود تهیه کنید.