رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437546

اصلاح سامانه معاملاتی بورس از برنامه‌های سال جاری است

ساعت24 -دبیر کل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران گفت: در سال گذشته تعامل سازمان بورس و کانون برای رفع مشکلات کارگزاران مناسب بوده و امید می‌رود اقداماتی مانند اصلاح دامنه نوسان، حجم مبنا و اصلاح سامانه معاملاتی و در مجموع اقداماتی که به ریزساختارهای بازارسرمایه مربوط می‌شود در سال جاری هم ادامه داشته باشد.

روح الله میرصانعی در دیدار نوروزی مدیران بازار سرمایه که توسط کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار برگزار شده بود، اظهار کرد: با تبریک سال نو به اهالی بازار سرمایه به مشکلات ابتدای سال ناشی از سیل اشاره کرد و خواستار کمک فعالان این بازار به خسارت دیدگان سیل شد.

وی در ادامه به تورم و نوسانات اقتصادی در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: احتمال تداوم این تورم به دلیل رشد هزینه‌ها در سال جاری نیز وجود دارد. در این راستا باید شرکت‌های کارگزاری برای کنترل تورم احتمالی اقداماتی را در نظر داشته باشند.

میرصانعی افزود: باید اقداماتی را در جهت توسعه درآمد کارگزاران انجام دهیم. به طور مثال با مدیریت صندوق‌های با درآمد ثابت، بازار گردانی و غیره برای ایجاد تنوع درآمدی در صنعت کارگزاری این حوزه را ارتقا دهیم.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه کمیته پایش ریسک توانست ریسک را برای تعدادی از کارگزاران مدیریت کند، گفت: فعالیت کمیته تدوین مقررات نیز از دیگر اقدامات موفق در سال گذشته بوده است، البته ما به ادامه نظرخواهی از فعالان بازار سرمایه نیازمندیم تا روند اصلاح مقررات ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعامل سازمان بورس و کانون برای رفع مشکلات کارگزاران مناسب بوده و امید می‌رود اقداماتی مانند اصلاح دامنه نوسان، حجم مبنا و اصلاح سامانه معاملاتی و در مجموع اقداماتی که به ریزساختارهای بازار سرمایه مربوط می‌شود در سال جاری هم ادامه داشته باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها