رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437583

تصاویر کمیاب از خوابیدن زنبورها داخل گل

ساعت 24- نکات جالبی درباره خوابیدن زنبورها وجود دارد. آن‌ها پلک ندارند، بنابراین نمی‌توانید به دنبال زنبورهای با چشم بسته باشید. با دانشمندان با مشاهده دقیق زنبورها دریافته اند که زنبورهای عسل شاخک هایشان را تکان نمی‌دهند و در برخی موارد از بغل می‌افتند.

style="text-align:justify">ما به زنبورها نیاز داریم. آن‌ها مهم‌ترین گرده افشان‌های محصولات غذایی هستند. درواقع، برآورد می‌شود که یک سوم مواد غذایی که هر روز مصرف می‌کنیم به گرده افشانی بستگی دارد که عمدتا توسط زنبورها انجام می‌شود. اما همانقدر که ما همیشه آن‌ها را مشغول کار و سر و صدا می‌بینیم، همانقدر هم به خواب نیاز دارند. اخیرا عکاس حیات وحش «جو نیلی» عکس زیبایی از خوابیدن زنبورها در کنار هم داخل گل گرفته است، صحنه‌ای که به ندرت در واقعیت مشاهده میکنیم.


جو می‌گوید: «نمی دانستم که زنبورها داخل گل می‌خوابند، اما این زنبورها در گل‌های نارنجی رنگی به نام «گلوب مالو» می‌خوابند. زنبورهای گلوب مالو گرده‌ها را از گیاه مورد علاقه شان جمع آوری می‌کنند. لانه‌های آن‌ها معمولا در امتداد جاده‌های خاکی ایالات غربی آمریکا یافت می‌شود. این زنبورها نقش مهمی در تکثیر گیاه دارند.»

نکات جالبی درباره خوابیدن زنبورها وجود دارد. آن‌ها پلک ندارند، بنابراین نمی‌توانید به دنبال زنبورهای با چشم بسته باشید. با دانشمندان با مشاهده دقیق زنبورها دریافته اند که زنبورهای عسل شاخک هایشان را تکان نمی‌دهند و در برخی موارد از بغل می‌افتند. اختلافات جزئی در مورد اینکه زنبورها کجا و چگونه می‌خوابند به محل زندگی آن‌ها بستگی دارد.

به طور کلی بیش از ۲۰۰۰۰ نوع زنبور روی این سیاره زندگی می‌کنند. مثلا زنبورهای عسل شی و روز کار می‌کنند و داخل کندو می‌خوابند. الگوی خواب آن‌ها وقتی بزرگتر می‌شوند، تغییر می‌کنند. زنبورهای جوان کمتر می‌خوابند، اما زنبورهای مسن‌تر هر شب بین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت و نیم می‌خوابند و چرت‌های کوتاه ۱۵ تا ۳۰ ثانیه‌ای می‌زنند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها