رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437709

رئیس‌جمهور: امسال برای ما سال پرنعمت و پرزحمتی است/ شب سیل پلدختر تا صبح چند بار از خواب بیدار شدم

ساعت24 -رئیس‌جمهور تاکید کرد: ۱۲ فروردین که با استاندار درباره پلدختر صحبت کردم گفت ارتباط ما قطع است خبری نداریم احساس خطر می‌کنیم خیلی نگران شدم بعد از تلفنش کمی قرآن خواندم و دعا کردم تا صبح چند بار بیدار شدم تا اینکه صبح گفتند تلفات جانی نداشته است و خبر خوشحال‌کننده بود.

حسن روحانی
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در استان لرستان گفت: بسیار روز مبارکی است در شب میلاد منجی عالم بشریت هستیم که همه امیدها برای آینده جهان و کشور همه مسلمانان در سایه ظهور خواهد بود.

وی افزود: هر قدمی بر می‌داریم باید زمینه را برای آن ظهور آماده‌تر کنیم یک ساختمان بزرگی اگر به ما بگویند باید ساخته شود که زندگی مرد را متحول می‌کند ما همه تلاش می‌کنیم زمینش و مصالحش را آماده کنیم نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم بگوییم روزی توسط یک شخصیت استثنائی این ساختمان درست می‌شود باید مقدمات را فراهم کنیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: خدا توفیق دهد گامی را برای آن روز ظهور فراهم کنیم، امسال یک حادثه ویژه و خاصی بود من یادم می‌آید حضرت امام(ره) در همان هفته‌های اول انقلاب فرمود امسال سال پرنعمت و زحمتی بود. سال ۵۷ را از یک نظر شما نگاه کنید آن همه کشتار و زندان و ۱۷ شهریور و تاسوعا و عاشورا و حوادث سخت و دلهره‌آور داشت.

روحانی با اشاره به اینکه هر لحظه معلوم نبود چه می‌شود، گفت: سال سختی بود از لحاظ نعمت خدا بهترین سال تاریخ ایران بود. اعتصاب بود تظاهرات بود اقتصاد و زندگی و جان مردم در خطر بود، برخی شهید و جانباز شدند. امسال هم به تعبیری سال پرنعمت و پرزحمتی است نعمت خدا امسال بالا است آب را وقتی خدا نازل می‌کند یعنی حیاط و بقای ما را اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: رقم بالایی نسبت به سال‌های قبل آب وارد سرزمین ایران شد ۴۸۰ میلیارد متر مکعب آب وارد ایران شده است، به متوسط ۵۰ سال نگاه کنیم رقم متفاوت است. یک متر مکعب آن را اگر بخواهیم از دریا شیرین کنیم و در فلات ایران بیاوریم چقدر برای ما تمام می‌شود؟ این ۴۸۰ میلیارد آب را در هزار ضرب کنید و ببینید که چقدر خدا به ما سرمایه و نعمت داده است.

روحانی یادآور شد: برای این پرآبی خدا را شکر می‌کنیم اما در عین حال سال پرزحمتی بود برای استان‌های سیل‌زده، ۱۲ فروردین که با استاندار درباره پلدختر صحبت کردم گفت ارتباط ما قطع است خبری نداریم احساس خطر می‌کنیم خیلی نگران شدم بعد از تلفنش کمی قرآن خواندم و دعا کردم تا صبح چند بار بیدار شدم تا اینکه صبح گفتند تلفات جانی نداشته است و خبر خوشحال‌کننده بود.

وی افزود: جان مردم حفظ شد اما خسارات زیادی به آنها وارد شده اینکه چه کار می‌کردیم خسارت کمتر می‌شد مقوله دوم است از متخصیصن خواستم مساله سیل را بررسی کنند و اقدامات قبلی و کاستی‌ها را ظرف ۶ ماه در قالب گزارش ملی بدهند ربطی به دولت هم ندارد همه کارشناسان نظر می‌دهند حتما اگر کارهایی می‌شد خسارات کمتر می‌شد اینکه چقدر توان مالی داشتیم و اولویت‌ها چه بوده بحث دیگری است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها