رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437771

تشریح آخرین وضعیت واگذاری سرخابیها از زبان یک نماینده

ساعت24 -رئیس کمیسیون حمایت ز تولید ملی آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی را تشریح کرد.

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، گفت:مجلس در بودجه سال 98 حکمی در این‌باره داشته و سازمان خصوصی‌سازی مکلف است تا شهریور ماه سازو‌کار این واگذاری را فراهم کند.

وی با بیان اینکه درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها تاکنون جلساتی با وزرای ورزش و اقتصاد، رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان خصوصی‌سازی داشته‌ایم، ادامه داد:در قانون مصوب مجلس ذکر شده سازمان خصوصی‌سازی، سازمان بورس و وزارت ورزش باید روش واگذاری این دو باشگاه را مشخص کنند.

نماینده اصفهان در مجلس با بیان اینکه برند این دو باشگاه باید در فرابورس عرضه شود تا قیمت کشف شود،اضافه کرد: قرار است برای واگذاری این دو باشگاه پس از کشف قیمت، برند آنها و سپس اموال قطعی آنها نیز قیمت‌گذاری شود.

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی تصریح کرد: این دو باشگاه صورت مالی خود را نیز به سازمان خصوصی‌سازی داده‌اند که بر همین اساس است که قیمت اولیه‌ای برای برند این دو باشگاه که گفته می‌شود 500 میلیارد تومان است، تعیین شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قرار است ابتدا 5 درصد از قیمت اولیه برند دو باشگاه در فرابورس عرضه شود تا قیمت واقعی کشف شود، گفت:پس از آن 44 درصد سهام به صورت خرد در فرابورس عرضه می‌شود و 51 درصد باقی مانده به صورت بلوکی عرضه خواهد شد.

فولادگر با اعلام اینکه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید طرحی برای عرضه بلوکی سهام این دو باشگاه ارائه کنند، اظهار داشت:ممکن است این 51 درصد به صورت کنسرسیومی یا در غالب تعاونی باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها