رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437837

درخواست جالب رییس تلویزیون ملی اندونزی از انتظامی

ساعت 24- رییس سازمان تلویزیون ملی اندونزی با رییس سازمان سینمایی ایران دیدار کرد و گفت: می‌خواهیم برنامه های زیادی از ایران در اختیارمان قرار گیرد تا مردم کشورمان با کشور شما آشنایی بیشتری پیدا کنند ضمن اینکه علاقمند هستیم مردم ایران هم با اندونزی آشنا شوند.

style="text-align: justify;"> رییس سازمان تلویزیون ملی اندونزی با رییس سازمان سینمایی ایران دیدار کرد و گفت: می‌خواهیم برنامه های زیادی از ایران در اختیارمان قرار گیرد تا مردم کشورمان با کشور شما آشنایی بیشتری پیدا کنند ضمن اینکه علاقمند هستیم مردم ایران هم با اندونزی آشنا شوند.

در ابتدای این دیدار که امروز (شنبه) در موزه سینما انجام شد حسین انتظامی ضمن خیرمقدم به میهمانان گفت: امیدوارم سفرتان به ایران با توفیقاتی همراه باشد. با توجه به مسئولیت شما در تلویزیون اندونزی می توانیم در زمینه نمایش فیلم ها و سریال های ایرانی همکاری بیشتری داشته باشیم. همچنین حضور شما در بازار فیلم جشنواره جهانی فیلم فجر می تواند زمینه این همکاری را فراهم کند.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: علاوه بر این فعالیت ها امکان برگزاری ورک شاپ هایی برای متقاضیان اندونزی در ایران وجود دارد و هر زمان که مناسب بدانید فیلمسازان ایرانی هم در جاکارتا حضورپیدا می کنند.

انتظامی با اشاره به توضیحاتی درباره سینمای ایران بیان کرد: سینمای ایران صرف نظر از جنبه کیفی و جهشی که در چند سال گذشته داشته از نظر کمیت نیز مورد توجه قرار گرفته است. فیلمسازان ایرانی در سال بالغ بر 100 فیلم داستانی می سازند که تعداد قابل توجهی از آنها فیلم های مستند و بلند و همچنین ساخت چند سریال نیز که برای خارج از تلویزیون تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در 3 سال اخیر در حوزهvod نیز فعالیت های قابل توجهی در ایران شده است، ادامه داد: سازمان سینمایی مسئولیت پشتیبانی از سینمای ایران را بر عهده دارد بنابراین همه سینماگران برای فعالیت هایشان باید با این سازمان در ارتباط باشند. پیشنهاد می کنم در حوزه vod فعالیت های مشترکی داشته باشیم.

صنعت تصویر، فیلم و سریال در ایران توجه ویژه ای به مسائل خانوادگی و اجتماعی دارد و خوشبختانه خشونت و سکس در آن جایگاهی ندارد بنابراین کشورهای اسلامی که بابت فیلم هایی از فرهنگ های دیگر نگرانی دارند می توانند از فیلم های ایرانی استفاده کنند.

رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه از برگزاری هفته فیلم اندونزی در ایران و شهرهایمان استقبال می کنیم، افزود: برگزاری هفته فیلم به معرفی صنعت تصویری اندونزی کمک می کند. همچنین آمادگی داریم تا فیلم هایی که مربوط به اندونزی است را با زیرنویس فارسی در سینماهای ایران نمایش دهیم.

انتظامی تاکید کرد: برای دولت جمهوری اسلامی ایران تحکیم روابط با کشورهای اسلامی به ویژه اندونزی در اولویت است و ما قدردان موضع جاکارتا درباره موضوع برجام هستیم.

وی با بیان اینکه اهل تسنن به خانواده اهل بیت علاقمند هستند، افزود: شیعیان واقعی به صحابه پیامبر(ص) احترام می گذارند اما متاسفانه جریان های افراطی هستند که آتش به اختلاف بین شیعه و سنی می اندازند. وهابی هایی هستند که به صحابه پیامبر بی احترامی می کنند و ما باید این جریان ها را از کشورمان بیرون کنیم.

رئیس سازمان سینمایی گفت: در چند سال اخیر توریسم ایران به اندونزی افزایش چشمگیری داشته است ضمن اینکه ارتباط مردم ایران با مردم اندونزی از طریق مراسم حج نیز بیشتر شده است اما این کافی نیست و باید بیشتر شود و این موضوع می تواند از طریق توریسم صورت گیرد. همه میدانیم که اندونزی هر سال بیشترین زائر را به حج دارد و ایران در این زمینه در رتبه چهارم قرار دارد.

وی در پایان افزود: شما دیداری با رئیس رسانه ملی ایران خواهید داشت که می توانید بسیاری از مباحث را از طریق ایشان دنبال کنید. خوشبختانه آقای علی عسگری فردی است که در دوران انتقال آنالوگ به دیجیتال مسئولیت داشته است.

در ادامه رئیس سازمان تلویزیون ملی اندونزی در سخنانی با تقدیر از توجه رییس سازمان سینمایی ایران به کشور اندونزی گفت: ما هم دقیقا برای همین برنامه ها و همکاری ها به ایران آمده ایم. امیدوارم این دیدار قدم اول برای تقویت روابط بین دو کشور باشد . ظرفیت فرهنگی ایران بیش از آن چیزی است که تصور می کردیم قطعا می توانیم روابط بیشتری داشته باشیم.

حلمی یحیی با اشاره به اینکه بازیگر معروفی است، افزود: من به تازگی رئیس صدا و سیمای اندونزی شده ام و ارتباط با ایران برایمان بسیار مهم است. تلویزیون ملی اندونزی 57 سال قدمت دارد و دارای 15 شبکه خصوصی است. ما با کشورهای زیادی مانند آلمان، ایتالیا، چین، کره جنوبی و ... قرارداد مشترک همکاری داریم امیدواریم بتواینم این همکاری را با شما هم داشته باشیم.

رئیس سازمان تلویزیون ملی اندونزی گفت: با دیدن موزه سینمای ایران متوجه شدیم که سینمای ایران عظمت زیادی دارد. ما برای ورود به دیجیتال در ابتدای راه هستیم و در سال 2020 به طور کامل وارد آن می شویم و آنالوگ را تعطیل می کنیم. تلویزیون اندونزی آمادگی هرگونه همکاری با شما را دارد . اینکه از آنالوگ به دیجیتال برویم اتفاق مهمی است و ما باید از کشورهایی که در این زمینه تجربه دارند یاد بگیریم.

وی تاکید کرد: می‌خواهیم برنامه های زیادی از ایران در اختیارمان قرار گیرد تا مردم کشورمان با کشور شما آشنایی بیشتری پیدا کنند ضمن اینکه علاقمند هستیم مردم ایران هم با اندونزی آشنا شوند زیرا اندونزی بزرگترین کشور اسلامی درخاورمیانه است.

یحیی ادامه داد: در تلویزیون اندونزی برنامه های قوی زیادی درباره تاریخ این کشور با موضوع اینکه اسلام چگونه وارد کشورمان شده ساخته ایم که دوست داریم مردم ایران هم آنها را ببینند و از آن اطلاع داشته باشند.

رئیس سازمان تلویزیون ملی اندونزی گفت: از طرف رادیو و تلویزیون کشور اندونزی از شمابه خاطر مهمان نوازی تان تشکر می کنم. در سفرمان به ایران با شگفتی های زیادی روبرو شدیم . موارد زیادی است که مردم اندونزی درباره ایران نمی دانند و از طریق ساخت فیلم می توانیم آنها را به مردم اندونزی اطلاع دهیم.

وی ادامه داد: سینمای ایران بسیار قدرتمند و پیشرفته است که نمود آنرا در موزه سینمای ایران دیدیم.

در ادامه معاون رئیس سازمان تلویزیون ملی اندونزی نیز گفت: مشکل این است که وهابیت سعی دارد اسلام را رادیکال کند اما سعی ما بر این است که بگوییم اسلام از ایران وارد کشور ما شده است و ما برای کربلا و به ویژه امام حسین(ع) و امام حسن(ع) احترام زیادی قائل هستیم.

آپتی پوترا ادامه داد: در اندونزی شهری داریم که همه مردمش از شیعیان هستند و در محرم عزاداری می کنند.خوب است تا برنامه های مشترکی داشته باشیم و این مراسم ها را به تصویر بکشیم. اندونزی قانونی دارد که به همه ادیان احترام می گذارد و هرسال در ایام محرم عزاداری حسینی(ع) برگزار می کنند.

وی بیان داشت: در اندونزی 29 شبکه تلویزیونی داریم که 120 ساعت در روز برنامه تولید می کند که می توانیم در زمینه vodهمکاری زیادی بین دو کشور وجود داشته باشد.
در ادامه این دیدار علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن ارائه توضیحاتی از سینمای 120 ساله ایران و ساختار سازمان سینمایی اظهار امیدواری کرد زمینه همکاری بین سینمای ایران و اندونزی بیش از پیش فراهم شود.

پیش از این دیدار رئیس سازمان تلویزیون ملی اندونزی و هیات همراه از موزه سینما بازدید کردند.

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها