رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438020

هشت خطر خواب زیاد

خیلی از افراد به سختی به خواب می روند و حتی تلاش می کنند به خواب بروند اما خوابیدن زیاد نیز خوب نیست . در اینجا با عوارض زیاد خوابیدن آشنا می شوید.

خواب زیاد
img alt="" height="320" src="https://www.saat24.news/d/2019/04/22/3/425940.jpg" width="480" />

وقتی خیلی زیاد می خوابید خطر ابتلا به بیماری قلبی و مغزی بیشتر می شود : درسته که کم خوابی تاثیر منفی بر سلامت آدمی دارد اما خواب زیاد نیز اثر منفی دارد .

بنیاد ملی خواب امریکا میانگین خواب برا ی بزرگسالان را بین 7 تا 9 ساعت پیشنهاد می کند . اما اگر شما مایل باشید بیش از این ساعت بخوابید آیا می توانید ؟ نتایح مطالعات نشان می دهد خواب بیش از حد سلامتی را به خطر می اندازد . کارل بازیل مسئول مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک می گوید: خواب زیادی به تنهایی سبب مشکلات نیست اما نشان می دهد که شما بیهوده می خوابید و مشکلی که شما دارید سبب خواب طولانی می شود .

اما برخی افراد ممکن است 9 تا 10 ساعت بخوابند و سالم باشند اما مشکل این افراد نیز خواب آلودگی خواهد بود . یکی از مشکلاتی که با خواب بیش از حد پیش می آید مشکل قلبی است . محققان می گویند افرادی که شبها بیش از 8 ساعت می خوابند دو برابر افراد دیگر دچار دردقفسه سینه می شوند و ده درصد بیشتر از افراد دیگر حمله قلبی در آنها دیده می شود حتی برخی محققان می گویند درصد بیشتری ( 38) درصد احتمال حمله قلبی در افرادی که زیاد می خوابند ، اتفاق می افتد . همچنین افرادی که خواب طولانی دازند 46 درصد احتمال سکته در آنها بیشتر است .

اختلال در خواب

یکی دیگر از تاثیرات خواب زیاد اختلال در خواب است در نتیجه شما خواب خوبی نخواهید نداشت . البته دمای بالا اتاق یا درد شکم ممکن است از دیگر عوامل اختلال در خواب باشد همچنین دندان قرچه نیز می تواند سبب بد خوابی شود . اگر مدت زمان زیاد ی خوابیدید اما پس از بیدار شدن خواب آلود هستید حتما با پزشک مشورت کنید

-احتمال چاقی

چاقی یکی دیگر از تاثیرات خواب زیاد است وقتی زیا د می خوابید تحرک کمتری دارید و کالری کمتری می سوزانید و نتایح بررسی کارشناسان نشان می دهد افرادی که زیاد می خوابند 25 درصد بیشتر احتمال داشتن 5 کیلو اضافه وزن نسبت به دیگر افراد دارند .

بیماری دیابت

خواب زیاد و اضافه وزن به هم ربط دارند در میان افرادی که زیاد می خوابند دیابت بیشتر دیده می شود . محققان کانادایی می گویند افرادی که زیاد می خوابند احتمال ابتلا به دیابت در آنها دوبرابر افراد دیگر است همچنیین نتایج تحقیقات نشان می دهد خواب خیلی زیاد وکمبود خواب هر دو بر میزان گلوکز خون ، وزن و میزان فعالیت تاثیر گذار هستند .

شروع سردرد

وقتی از خواب طولانی بیدار می شوید خواب آلود هستید و سردرد دارید اگر چه این حالت ممکن است د رمواقعی که کمبود خواب دارید نیز دیده شود . الگوی خواب مناسب به شما کمک می کند تا از این مشکلات رهایی یابید خوابیدن و بیدار شدن در ساعات مشخص به شما کمک می کند تا سردرد نداشته باشید چرا که شاید سردرد به دلیل کافیین مورد نیاز بدن در ساعت ثابت باشد.

احتمال افسردگی

یکی از نشانه های افسردگی خواب زیاد است بنابر این مشکلات ذهنی اگر حل نشود به سختی از خواب بیدار می شوید .نتایج مطالعات نشان می دهد خواب طولانی با اضطراب ذهنی مکرر به طور قابل توجهی ارتباط مستقیم دارد .حرکات بدنی سبب کاهش خطر افسردگی می شود . به عبارت دیگر افراد افسرده مدت طولانی می خوابند .

احساس درد بیشتر

خواب خیلی زیاد و تحرک کم سبب می شود بیشتر احساس درد داشته باشید بخصوص وقتی مشکل کمر دارید زیرا وقتی مدت طولانی در یک حالت هستید بدون تحرک خوابیده اید یا روی تشک نامناسب خوابیده اید احساس درد خواهید داشت . وقتی شما به دلیل درد خواب مناسب نداشته باشید دوباره به خواب طولانی می روید . اما تحرک زیر نظر پزشک به بهبود درد شما کمک خواهد کرد

ذهن شما خوب کار نمی کند

همراه با سردرد اگر خواب طولانی داشته باشید ممکن است نتوانید به خوبی فکر کنید و یا تصمیم درستی بگیرید . زنان سالخورده که بیش از 9 ساعت در شب بخوابند احتمال ابتلا به زوال عقل در آنها بیشتر است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها