رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438253

استقبال بحرین از لغو معافیت خرید نفت ایران

ساعت24 -بحرین ضمن استقبال از تمدید نشدن معافیت‌های خرید نفت از ایران که روز گذشته از سوی آمریکا انجام شد، ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

خبرگزاری رسمی بحرین به نقل از وزارت خارجه اعلام کرد: بحرین از اعلامیه اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه کشور دوست آمریکا در رابطه با تحریم صادرات نفت ایران استقبال می‌کند.

وزارت خارجه بحرین مدعی شد: این گام بسیار ضروری و مهم و در راستای خشکاندن منابع مالی تروریسم و مقابله با نقش بی‌ثبات کننده و خطرناک ایران در منطقه و همچنین مقابله با حمایت از شبه نظامیان تروریست در منطقه است.

در این بیانیه آمده است: ما بر موضع ثابت خود در حمایت از آمریکا که هدف آن توقف فعالیت‌ها و سیاست‌های ناامن کننده ایران است، تاکید می‌کنیم.

این کشور همچنین اعلام کرده است که از تلاش آمریکا برای "مجبور کردن ایران به احترام گذاشتن به استقلال و حاکمیت دیگر کشورها و عدم دخالت در امور آنها" حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز وزیر خارجه عربستان از اقدام اخیر آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت از تحریم نفتی ایران استقبال کرد.

ادعای حمایت ایران از تروریسم درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کن کردن تروریسم تلاش‌های فراوانی کرده است و عربستان، بحرین و امارات مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها باز کرده‌اند و از آنها حمایت می‌کنند.

بحرین درحالی مدعی دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها است که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه است.

کاخ سفید دیروز (دوشنبه) اعلام کرد که دیگر معافیت‌های خرید نفت اعطا شده به هشت کشور برای تجارت با ایران را تمدید نخواهد کرد.

دولت آمریکا سال گذشته به منظور "جلوگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی" به هشت کشور خریدار نفت خام ایران معافیت از تحریم‌های نفتی اعطا کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها