رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438316

قالیباف: بررسی FATF نباید بازیچه سیاسی باشد

ساعت 24- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید بررسی و تصویب FATF در کشور را بازیچه سیاسی قرار دهیم.

style="text-align:justify">محمدباقر قالیباف بعدازظهر سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: سازوکارهای fatf به نفع کشور آمریکا طراحی شده به همین دلیل روز به روز تلاش می‌کنند این معاهده را در دنیا گسترش دهند.

وی افزود: نباید در موضوع fatf جناحی و سیاسی برخورد کنیم زیرا این معاهده تنها دولت را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد بلکه تمام افراد ملت با آن درگیر خواهند شد و باید بدانیم اجرای این معاهده به نفع آمریکا و انگلیس خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ۳ دوره رواج fatf در دنیا اشاره کرد و گفت: در دوره اول این سیستم برای مبارزه با پولشویی در حوزه مواد مخدر مورد استفاده قرار گرفت که به دلیل عدم استقبال کشورها کنار رفت و دوباره پس از حادثه ۱۱ سپتامبر تصمیم گرفته شد از این معاهده برای عدم تأمین مالی تروریسم استفاده شود و در برهه سوم این معاهده به عنوان یک سیستم یکپارچه مالی به دنیا معرفی شد تا بتواند بحران‌های اقتصادی را حل کند.

قالیباف تاکید کرد: در واقع امروز آمریکایی‌ها با استفاده از ابزار fatf به دنبال سلطه جدید بر جهان هستند تا از این طریق بتوانند به مقاصد خود دست یابند زیرا اگر چه پذیرش این معاهده اختیاری است اما عملاً کشورها چاره‌ای جز پذیرش آن نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: معاهدهfatf یکی از ابزار دشمن برای تسلط بر ملت‌ها بوده و آنها تلاش می‌کنند در کنار قدرت نظامی خود که در برخی کشورهای منطقه پیاده کنند از روش‌های نرم از جمله تحریم و معاهده‌های مالی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و یا با استفاده از سیستم‌های هوشمند برق ونزوئلا قطع می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: عده‌ای داخل کشور می‌گویند باید با تصویب این معاهده بهانه را از آمریکایی را بگیریم اما باید بدانیم با این اقدام تمام اطلاعات اقتصادی را باید به دشمن بدهیم و تحریم‌ها نیز برداشته نخواهد شد و ما به دست خودمان راه‌های دور زدن تحریم را به آنها نشان خواهیم داد.

قالیباف اظهارکرد: تنها راهکار مقابله با نقشه دشمن در حوزه fatf این است که با خریدن زمان بتوانیم بنیه‌های اقتصادی کشور را قوی کرده و راهکار لازم که مسیر حرکت ما خواهد بود را ترسیم کنیم.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب سال هاست به موضوع اقتصاد مقاومتی تاکید دارند که با جدیت پیاده سازی نشده و حالا در تصویب یا رد معاهده fatf نباید عجله کرد بلکه باید ابتدا شناخت جامع و کاملی از بخش‌های مختلف این معاهده داشته باشیم و راه‌های ضربه خوردن نظام از این طریق را بدانیم و سپس تصمیم لازم را بگیریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: موضوع دیپلماسی و یارگیری اقتصادی نیز در این عرصه بسیار مهم بوده و برای تحقق این مهم باید در منطقه نقش آفرین باشیم.

قالیباف در ادامه گفت: در این شرایط نباید آینده کشور را بازیچه سیاسی کاری‌ها قرار دهیم بلکه باید با حمایت از تولید داخل و اصلاح نظام پولی و بانکی کشور مشکلات را حل کنیم و بدانیم اگر به این موضوعات توجه نکنیم تصویب اجرای این معاهده هیچ مشکلی از کشور حل نخواهد کرد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها