رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438403

رویترز: بنزین در آمریکا گران شد؛ این با تحریم ایران مرتبط است

ساعت24 -طبق گزارش رسانه‌های غربی، بهای بنزین امسال در آمریکا حدود 25 درصد افزایش یافته و به دلیل سیاست واشنگتن در تحریم ایران، احتمال افزایش بیشتر نیز وجود دارد.

در ادامه گزارش‌های رسانه‌های غربی درباره تاثیرات منفی تصمیم اخیر دولت آمریکا علیه صنعت نفت ایران، خبرگزاری رویترز گزارش داده که این اقدام سبب افزایش بهای بنزین در آمریکا و تشدید مشکلات برای طبقه متوسط در این کشور شده است.

«رویترز» در ابتدای گزارش خود بر افزایش حقوق‌ها در آمریکا تاکید کرد و نوشت: «آمریکایی‌های عضو طبقه متوسط در حال حاضر بیشترین رشد حقوق‌ها را یک دهه اخیر شاهد هستند اما افزایش بهای بنزین سبب شده که بخش زیادی از حقوق‌هایشان صرف خرید بنزین شود و به نظر می‌رسد که قیمت بنزین بالاتر هم خواهد رفت».

از نظر این رسانه غربی، مواضع دولت «دونالد ترامپ» علیه صنعت نفت ایران یکی از دلایل اصلی افزایش بهای بنزین در آمریکا است.

رویترز گزارش داد: بهای بنزین در سال جاری حدود ۲۵ درصد افزایش داشته و بالاترین نرخ افزایش بهای بنزین در سه سال اخیر را رقم زده است. تحریم‌های دولت ترامپ علیه صادرات نفت خام ایران به این موضوع مرتبط است و اقدام اخیرش برای تشدید تحریم‌ها هم می‌تواند بزودی سبب شود بهای بنزین حتی بیشتر از این هم افزایش بیابد».

بهای جهانی نفت خام روز سه شنبه (دیروز) در نتیجه اقدام دولت آمریکا در لغو صدور معافیت برای خریداران نفتی ایران، به بالاترین میزان خود در ۶ ماه گذشته رسید.

برخی تحلیلگران به رویترز گفتند، احتمال می‌رود که بهای بنزین در آمریکا که به طور متوسط ۲.۸۵ دلار در هر گالن (هر گالن معادل ۳.۷ لیتر) است، به سه دلار در هر گالن برسد.

«مارک زندی» اقتصاددان ارشد موسسه «مودی» با اشاره به افزایش بهای بنزین و تاثیر آن بر زندگی آمریکایی‌های طبقه متوسط گفت: «این موضوع بخش مهمی از ذهنیت مصرف‌کنندگان است و آنها هر روز با آن زندگی می‌کنند».

پیش از این نیز برخی دیگر از رسانه‌های آمریکایی خبر داده بودند که در نتیجه تقابل نفتی دولت ترامپ با ایران بهای بنزین در آمریکا افزایش یافته است.

«مارکت واچ» گزارش داده بود که تنها چند ساعت بعد از بیانیه روز دوشنبه دولت آمریکا درباره لغو صدور معافیت‌ها برای خریداران نفتی ایران، بهای بنزین در آمریکا افزایش یافت و در کالیفرنیا به ۴.۷۰ دلار در هر گالن رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها