رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438420

نفت از تب و تاب افتاد

ساعت24 -قیمت‌های نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر نشانه‌های وجود عرضه کافی در بازارهای جهانی با وجود تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، کاهش پیدا کرد و از بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ عقب نشینی کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۸ سنت یا معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۴.۱۳ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۷ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، به ۶۵.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت‌های نفت برای تحویل فوری پس از این که آمریکا اعلام کرد به تمامی معافیت‌ها از تحریم‌ها برای واردات نفت ایران پایان می‌دهد و از همه کشورها خواست خرید نفت ایران را متوقف کنند در غیر این صورت با تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهند شد، هفته جاری به بالاترین رکورد خود در سال ۲۰۱۹ صعود کرده بودند.

تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران در نوامبر سال ۲۰۱۸ به اجرا گذاشته شد اما واشنگتن در آن زمان به هشت کشور معافیت شش ماهه برای ادامه واردات نفت ایران صادر کرد.

بانک‌های گلدمن ساکس و بارکلیز هفته جاری اعلام کردند با کاهش احتمالی صادرات نفت ایران تحت فشار دولت آمریکا، انتظار می‌رود بازارهای جهانی نفت به شدت دچار محدودیت عرضه شوند.

با وجود محدودیت عرضه در بازار محموله‌های تک، تحلیلگران می‌گویند به دلیل ظرفیت تولید مازاد بالایی که در خاورمیانه وجود دارد، بازارهای نفت به خوبی تأمین خواهند ماند.

آژانس بین‌المللی انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازارها به خوبی تأمین هستند و ظرفیت تولید مازاد جهانی در سطح مطلوبی قرار دارد.

بزرگترین منبع عرضه جدید نفت، آمریکا است که تولید نفت آن از اوایل سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ میلیون بشکه در روز رشد کرده و به رکورد بیش از ۱۲ میلیون بشکه در روز رسیده است و آمریکا را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان در جایگاهی بالاتر از روسیه و عربستان سعودی قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، گزارش مؤسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ۶.۹ میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۵۹.۶ میلیون بشکه رسیده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها