رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438430

نیوزیلند: مدرکی درباره ارتباط حملات سریلانکا و «کرایست چرچ» نداریم

ساعت24 -نخست‌وزیر نیوزیلند گفت که بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که ارتباطی بین حملات نیوزیلند و سریلانکا مشاهده نشده است.

laquo;جاسیندا آردرن» نخست‌وزیر نیوزیلند اعلام کرد که هیچ ارتباط اطلاعاتی میان حملات تروریستی سریلانکا و «کرایست‌چرچ» وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آردرن امروز چهارشنبه گفت که دولت وی از ارتباط اطلاعاتی میان حملات در سریلانکا و کشورش اطلاع ندارد. وی در جریان کنفرانس خبری در شهر «اکلند» گفت: «ما هیچ نشانه‌ رسمی و یا اطلاعاتی دریافت نکرده‌ایم که آنچه در سریلانکا اعلام شده را تائید می‌کند.»

وی افزود: «سریلانکا در مراحل آغازین تحقیقات قرار دارد و ما دخالتی نمی‌کنیم و اجازه می‌دهیم که آن‌ها تحقیقات خود را انجام دهند، اما تا الان چیزی که آنچه را که گفته شده تایید کند، در اختیار نداریم.»

«روان ویجه واردنا» وزیر دفاع سریلانکا دیروز در پارلمان اعلام کرد که تحقیقات نشان داده است که حملات تروریستی مرگبار در سریلانکا به منظور تلافی حملات نیوزیلند انجام گرفته‌اند. با این حال کارشناسان امنیتی و تحلیلگران چنین دیدگاهی را از این جهت که بمب‌گذاری‌ها چطور می‌تواند در این مدت زمان کوتاه هماهنگ شده باشد را زیر سوال برده‌اند.

روز یکشنبه در پی حمله انفجار پیاپی هشت بمب در چند کلیسا و هتل واقع در سریلانکا، حدود چهارصد نفر کشته و بیش از پانصد تن مجروح شدند. کلیسای «سنت آنتونی» در منطقه کوچچیکاده، کلیسای «کاتوواپیتیا» در منطقه کاتانا، هتل‌های «شانگری-لا» و «کینگبری» در کلمبو از جمله اهداف این انفجارهای تروریستی بودند.

گروه تروریستی داعش روز گذشته مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت. پیشتر دولت سریلانکا گروه محلی «جماعت توحید» را مسئول این انفجارها معرفی کرده و گفته بود این گروه، این حملات تروریستی را با کمک یک شبکه بین‌المللی سازماندهی کرده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها