رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438480

یونهاپ: دست راست رهبر کره شمالی برکنار شد

ساعت24 -دست راست رهبر کره شمالی که نقش اصلی را در مذاکرات«پیونگ‌یانگ» با کره جنوبی و همچنین آمریکا ایفا می‌کرد، از سمت خود برکنار شد.

laquo;کیم یونگ چول» دست راست «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و فرستاده ارشد «پیونگ‌یانگ» برای دیدار با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا را از سمتش برکنار کرد.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی امروز (چهارشنبه) به نقل از یکی از مقامات پارلمان کره جنوبی گزارش کرد، کیم یونگ چول بعنوان رئیس وزارت «جبهه متحد» دستگاه حزب کارگران کره شمالی که روابط با کره شمالی و آمریکا را مدیریت می‌کند، فعالیت داشته است.

خبرگزاری یونهاپ دلیل برکناری کیم یونگ چول را اعلام نکرده است.

کیم یونگ چول نماینده اصلی کیم یونگ اون محسوب می‌شد و نقش برجسته‌ای را در نشست دوم میان کیم و «دونالد ترامپ» رهبر کره شمالی در ویتنام و ماه فوریه سال جاری میلادی ایفا کرده است.

دور دوم مذاکرات اتمی رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی به دلیل اختلافات موجود بدون نتیجه به پایان رسید.

دست راست رهبر کره شمالی در ماه ژانویه برای ملاقات با ترامپ به کاخ سفید سفر کرده بود.

بنا به گزارش رویترز، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی هنوز این گزارش یونهاپ را تأیید نکرده است.

گزارش برکناری کیم یونگ چول بعد از آن منتشر شده است که وزارت خارجه کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد که دیگر تمایلی به رویارویی با پامپئو ندارد و در هر نشستی که او حضور داشته باشد، مشارکت نخواهد کرد.

کیم جونگ اون هشدار داده است که شکست مذاکرات ویتنام خطر افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره را به همراه دارد و تأکید کرده است که در صورت مشاهده انعطاف بیشتر از سوی واشنگتن، حاضر به مذاکره مجدد با ترامپ است.

رهبر کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی به دولت آمریکا وقت داده تا رویکردش را در مقابل کره شمالی تغییر دهد.

پامپئو در واکنش به تهدیدات کره شمالی گفته بود که همچون قبل در تیم مذاکرات با کره شمالی باقی خواهد ماند و کسی جایگزین وی نخواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها