رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438555

بخت بلند ذوب آهن در آسیا

ساعت24 -تیم ذوب آهن اصفهان که با سه برد و یک تساوی در گروه A لیگ قهرمانان آسیا صعودش به دور بالاتر را مسجل کرده بخت زیادی هم برای ورود به جمع ۸ تیم برتر دارد.

style="text-align:justify">بررسی وضعیت تیم‌های گروه A لیگ قهرمانان آسیا مشخص می‌کند ذوب آهن اصفهان از بیشترین بخت برای صدرنشینی در این گروه برخوردار بوده و البته حتی در صورت دومی در این گروه باز هم در مرحله یک هشتم نهایی حریفان سرسخت و نامداری را پیش رو نخواهد داشت.

ذوب آهن در دو دیدار باقیمانده اش در گروه A ابتدا باید با الزوراء در عراق و سپس با النصر عربستان دیدار کند. تیم علیرضا منصوریان با ۱۰ امتیاز اگر یک برد در این دو مسابقه کسب کند صدرنشین باقی خواهد ماند. این تیم در روز آخر با تیم صدرنشین جدول عربستان دیدار می‌کند که در بازی رفت ۲-۳ همین تیم را شکست داده است.

در گروه B، که ذوب آهن باید در دور بعد با تیم‌های اول یا دومش مصاف بدهد در حال حاضر الاتحاد عربستان و الوحده امارات بیشترین بخت برای صعود را دارا هستند.

تیم الاتحاد در حال حاضر در رده یازدهم جدول رده بندی لیگ عربستان است و شرایط چندان خوبی در کشورش ندارد. این تیم با منطقه سقوط تنها ۴ امتیاز فاصله دارد و البته ممکن است تا آن زمان (برگزاری دیدارهای یک هشتم) وضعیت این تیم به کل تغییر کند اما این احتمالات با توجه به شرایط فعلی این دو تیم در نظر گرفته شده است.

الوحده امارات نیز تیم رده پنجمی جدول امارات است. البته تیم لوکوموتیو ازبکستان نیز که در رده سوم جدول رده بندی گروه B قرار دارد در دومین هفته شروع مسابقات لیگ کشورش رده دوم را داراست که احتمال صعودش از گروه کم هم نیست. با این وجود اگر ذوب آهن در گروهش اول شود می‌تواند بازی برگشت را در خانه برگزار کرده و از این شانس هم برخوردار خواهد شد.

علیرضا منصوریان در فصل ۲۰۱۵ لیگ قهرمانان آسیا با تیم نفت تهران که امروز دیگر اثری از آن تیم و باشگاه نیست، در مرحله گروهی با وضعیتی مشابه به امروز با سه تیم از ازبکستانی، اماراتی و عربستانی همگروه بود. پاختاکور، العین و الشباب که در نهایت ذوب آهن در رده دوم گروهش پس از العین با ۸ امتیاز صعود کرد و در دور یک هشتم به الاهلی عربستان خورد.

ذوب آهن در مرحله بعد و در دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۲-۲ به برتری دست یافته و صعود کرد و به دور یک چهارم رسید. منصوریان با نفت در آن مرحله مقابل الشباب امارات در مجموع دو دیدار رفت و برگشت ۱-۳ مغلوب و حذف شد.

البته باید بین نفت آن زمان با ذوب آهن و تفاوت عمده را قائل شد. اول و مهمترین تفاوت وضعیت مالی و نگاه فوتبالی مدیران هر دو باشگاه به مقوله ورزش حرفه‌ای است. ضمن اینکه ذوب آهن سابقه حضور در فینال لیگ آسیایی را داراست.

ذوب آهن اصفهان در آبان سال ۱۳۸۹ در توکیو بازی فینال مقابل سئونگنام کره جنوبی را واگذار کرد و به عنوان نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یافت اما نفت تهران برای نخستین بار در تاریخ آن باشگاه به مراحل بالایی لیگ آسیایی می‌رسید. از این گذشته ذوب آهن در فصل نقل و انتقالات قطعاً تقویت شده و برای فصل بعد تیمی پرمهره تر را روانه لیگ قهرمانان خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها