رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438631

وزارت نفت در مقابل«تحریم‌های نفتی» چه چاره‌ای اندیشیده است؟

ساعت24 -رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نفت ایران در منطقه مشتریان زیادی دارد، گفت که حتما این تحریم‌های نمی‌تواند ما را از فروش نفت باز دارد چرا که راهکارهای زیادی برای این امر وجود دارد و وزارت نفت برای آن چاره‌اندیشی خواهد کرد.

مرتضی صفاری‌نظنزی در گفت‌وگویی، با اشاره به «عدم تمدید معافیت خریداران نفتی ایران از سوی آمریکا» گفت: آمریکا وقتی تحریم نفتی ایران را شروع کرد ادعا داشت که طی چند روز می‌تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند که این اتفاق نیافتاد و ما دیدیم این اقدام تنها یک شوی تبلیغاتی- روانی بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این در حالی است فروش نفت ایران در سال ۹۷ بالاترین فروش نفت طی سال‌های گذشته را با وجود ادعاهای آمریکایی‌ها داشته است که این خود نشان می‌دهد عمدا آمریکایی‌ها هیچ کاری نتوانسته‌اند انجام بدهند.

رئیس کمیته سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نباید به اظهارات آمریکایی‌ها بها داد، تاکید کرد: البته از یک جهت این تحریم‌ها خوب است تا ما مقداری به فکر بیفتیم و حداقل کالای نفت را از محصولات روزانه بودجه کشور حذف کنیم؛ یعنی این کالا نباید جز درآمد کشور محسوب شود و باید این کالا را جز کالای سرمایه‌ای ببینیم.

صفاری‌نطنزی با بیان اینکه نفت ایران در منطقه مشتریان زیادی دارد، گفت: حتما این تحریم‌های نمی‌تواند ما را از فروش نفت باز دارد چرا که راهکارهای زیادی برای این امر وجود دارد و وزارت نفت برای آن چاره‌اندیشی خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها