رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 438703

خوراکیهایی که بدنتان را مملو از ویتامین D میکند

ساعت 24- برای جذب ویتامین D در بدن باید از مواد غذایی مناسبی استفاده کرد، در این گزارش می‌توانید مواد غذایی طبیعی و مفید که سرشار از این ویتامین هستند را بشناسید.

style="text-align: justify;">ویتامین D از جمله ویتامین‌های مورد نیاز بدن است که باید هر روز آن را در سبد غذایی خود قرار داد.


هرچند این ویتامین در نور خورشید و قرص‌های شیمیایی وجود دارد، اما برای آنکه میزان جذب آن در بدن بیشتر شود باید به کمک میوه‌های طبیعی میزان این ویتامین مهم را در بدن بیشتر کرد، در اینجا به معرفی چند ماده غذایی طبیعی و مفید که سرشار از ویتامین D هستند می‌پردازیم.

ماهی سالمون

ماهی‌های چرب منبع غنی از انواع ویتامین‌ها هستند و می‌توانند سلامت بدن را تضمین کنند، این ماهی‌ها و مخصوصا سالمون سرشار از ویتامین D هستند و باید حتما در رژیم غذایی هفتگی افراد قرار گیرند.


صدف

صدف یک ماده خوراکی و طبیعی است که دارای مواد معدنی بسیار و ویتامین‌های فراوان است، اگر به دنبال خوردن ماده غذایی هستید که بتواند میزان قابل توجهی از ویتامین D بدنتان را تامین کند حتما صدف را در سبد غذایی خود قرار دهید.

زرده تخم مرغ

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که ماهی دوست ندارید می‌توانید زرده تخم مرغ را جایگزین آن کنید، در زده تخم مرغ به همان میزانی که در ماهی ویتامین D وجود دارد می‌توان این ویتامین را پیدا کرد و برای همین است که اکثر پزشکان تغذیه مصرف زرده تخم مرغ را توصیه می‌کنند.

قارچ

این ماده خوشمزه سرشار از ویتامین D است و برای بدن مفید واقع می‌شود همچنین هیچ ضرری هم برای گوارش به وجود نمی‌آورد و علاوه بر آنکه میزانی از ویتامین D بدنتان را تامین می‌کند خواص مفید دیگری هم برای درمان انواع بیماری‌های دیگر دارد.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها