رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438779

محمد آذری درگذشت

ساعت 24- محمد آذری، شاعر پیشکسوت بوشهری در سن ۷۸سالگی درگذشت.

style="text-align:justify">محمد آذری، شاعر پیشکسوت بوشهری در سن ۷۸سالگی درگذشت.

محسن موسوی‌ میرکلایی که شب گذشته از وخامت حال این شاعر خبر داده بود با اعلام این خبر گفت: خانواده محمد آذری به من اطلاع دادند که ایشان شامگاه گذشته فوت کرده‌اند. ایشان هرچند که بیمار، اما سرپا بودند و حتی قرار بود به ترکیه بروند که یک‌دفعه از پا افتادند و در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند. متاسفانه به علت مشکل دستگاه گوارش و نارسایی کلیه در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران از دنیا رفتند.

او در ادامه گفت قرار است پیکر محمد آذری در قطعه نام‌آوران یا هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شود.

موسوی‌ میرکلایی درباره سرنوشت آثار منتشرنشده آذری نیز اظهار کرد: چند شاعر و نویسنده دیگر هم بوده‌اند که من پس از درگذشت‌شان، آثارشان را چاپ کرده‌ام و امیدوارم بتوانم با اجازه و مشورت خانواده محمد آذری، کتاب‌های چاپ‌نشده ایشان را هم منتشر کنم.

در معرفی محمد آذری‌ بوشهری عنوان شده است: محمد آذری‌ بوشهری در سال ۱۳۲۰ در بندر گناوه متولد شد. شعرهای او در مجله‌های «تهران مصور»، «فردوسی»، «آدینه» و... منتشر می‌شد. در دهه ۴۰ به واسطه او، احمد شاملو و دیگر شاعران مطرح معاصر برای جلسات شعرخوانی به آبادان دعوت می‌شدند. از او مجموعه شعرهایی با عنوان «بی‌پناهی» در سال ۱۳۴۶، «سرود دره شقایق» در سال ۱۳۵۰، «مانا» در سال ۱۳۸۱، «نام تو نام باران» در سال ۱۳۸۴، «هنوز بوی تو می‌آید» در سال ۱۳۸۹، داستان «سبیلم» در سال ۱۳۸۱ و «باران بهار»، گزیده چهار کتاب شعر، منتشر شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها