رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438817

امپراتور ژاپن سه‌شنبه تاج و تخت را واگذار میکند

ساعت 24-ژاپن در تدارک برای برگزاری مراسم رسمی کناره‌گیری امپراتور آکیهیتو در روز سه‌شنبه آینده به منظور آغاز امپراتوری پسر بزرگ وی شاهزاده ناروهیتو است.

div>

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نخستین مورد از کناره‌گیری یک امپراتور از تاج و تخت در خاندان امپراتوری ژاپن در دو قرن اخیر محسوب می‌شود.

مقام‌های ژاپن در تدارک برای برگزاری جشن‌های مربوط به این رخداد در سراسر این کشور هستند و ژاپنی‌هایی که به سخت‌کوشی معروف‌اند به همین مناسبت یک تعطیلات بی‌سابقه ۱۰ روزه خواهند داشت.

شاهزاده ناروهیتو ۵۹ ساله پسر بزرگ آکیهیتو، یک روز بعد از آنکه پدرش در روز سه‌شنبه از امپراتوری کنار برود، در مراسمی رسمی نشان‌های سلطنتی شامل یک آینه باستانی و شمشیر و جواهر سلطنتی را دریافت خواهد کرد.

با روی کار آمدن امپراطتور جدید دوران فعلی در ژاپن موسوم به دوران «هیسی» که از ژانویه ۱۹۸۹ در اوج شکوفایی اقتصادی ژاپن آغاز شده بود پایان یافته و دوران امپراتوری جدیدی به نام دوره «ریوا» به معنی «هارمونی زیبا» آغاز می‌شود.

آکیهیتو که محبوب ژاپنی‌ها است و ۸۵ سال سن دارد سال ۲۰۱۶ با اعلام ناگهانی تصمیم‌اش برای کنار رفتن از امپراتوری به دلیل سالخوردگی باعث تعجب ژاپنی‌ها شد. او مدتی است که به بیماری سرطان مبتلا بوده و تحت جراحی قلب نیز قرار گرفته است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها