رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 438832

۶ ماده غذایی که برای داشتن کبد سالم باید مصرف کرد

ساعت 24- برای داشتن کبدی سالم باید بتوانیم مواد غذایی خاصی مصرف کنیم تا سلامت این عضو حیاتی بدن تضمین شود.

style="text-align:justify">بیمارانی که دچار مشکلات کبدی هستند باید مواد غذایی مناسبی مصرف کنند تا به کمک این دسته از مواد غذایی سلامت بدنشان تضمین شود.


کبد مهمترین قسمت بدن است و اگر به آن توجه نکنیم دچار عارضه‌های بسیاری می‌شویم در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی می‌پردازیم که می‌توانند کبد را از ابتلا به سرطان و چرب شدن در امان نگه دارند.

قهوه

قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و همانطور که می‌دانید آنتی اکسیدان برای کبد بسیار مفید است و التهابات بدن را کاهش می‌دهد، با نوشیدن قهوه می‌توان از ابتلا به کبد چرب یا سرطان پیشگیری کرد.

چای

چای سبز و سیاه آنزیم‌های بدن را افزایش می‌دهد، آنزیم‌ها دشمن اصلی سرطان کبد و بیماری کبد چرب هستند.

گریپ‌فروت

گریپ فروت آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد و سبب تقویت کبد می‌شود؛ همچنین به دلیل آنزیم‌های بسیاری کهدر آن وجود دارد التهابات کبدی کاهش پیدا می‌کند و مکانیسم بدن افزایش می‌یابد.

بلوبری

خانواده تمشک‌ها مخصوصا بلوبری آنتی‌اکسیدان بسیاری دارد و کمک می‌کند تا کبد از مشکلات و بیماری‌ها در امان بماند، همچنین به کمک این میوه سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.

انگور

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که انگور منبع خوبی از انواع ویتامین‌هاست و سلامت بدن را تضمین می‌کند، مصرف انگور طی یک ماه می‌تواند درصد قابل توجهی از بیماری کبد چرب را کاهش دهد.

سبزیجات

سبزی‌هایی مانند بروکلی سم‌زدای طبیعی هستند و آنزیم فراوانی دارند، این سبزی‌ها کمک می‌کنند تا بدن از ابتلا به انواع بیماری‌هایی که مرتبط با کبد هستند در امان بمانند و میزان گردش خون کبد هم افزایش پیدا کند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها