رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 440804

واکنش یونکر به اقدام تلویزیون دولتی لهستان علیه تاسک

ساعت 24- رئیس کمیسیون اروپا گفت، ارتباط دادن دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا به ژوزف استالین و آدولف هیتلر اقدامی «کاملاً غیرقابل‌پذیرش» است.

style="text-align:justify">سخنان ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا پس از آن بیان می‌شود که تلویزیون دولتی لهستان با پخش ویدئویی تبلیغاتی مدعی شد که دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا بیش از آن که در راستای منافع لهستان گام بردارد، به دنبال تأمین منافع آلمان است.

در این ویدئوی تبلیغاتی تصاویری از ژوزف استالین، یکی از رهبران اتحاد جماهیر شوروی سابق و آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در کنار عکس دونالد تاسک قرار گرفته بود. اتحاد جماهیر شوروی تحت هدایت ژوزف استالین و آلمان نازی به رهبری آدولف هیتلر در سال ۱۹۳۹ لهستان را اشغال کردند.

رادیو و تلویزیون دولتی لهستان تحت کنترل و نفوذ دولت این کشور قرار دارد. دونالد تاسک که نخست‌وزیر پیشین لهستان است، هفته گذشته در جریان سفرش به ورشو به شدت از مواضع دولت این کشور انتقاد کرد.

رئیس شورای اروپا در سخنرانی خود در ورشو دولت کنونی لهستان را به سرپیچی از حکومت قانون و قانون اساسی این کشور متهم کرد.

به گزارش یورو نیوز، دوران ریاست دونالد تاسک بر شورای اروپا ماه نوامبر سال جاری به پایان می‌رسد و گمانه زنی‌های زیادی مبنی بر احتمال بازگشت او به سیاست داخلی کشورش مطرح شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها