رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 441369

چرا بسیاری از جوانان شاد نیستند؟

ساعت 24- نتایج بررسیهای محققان امریکایی نشان می دهد ،اختلالات روحی ، افسردگی جدی و خودکشی در سن 12 تا 26 سالگی به شدت افزایش می یابد

جوانان
dir="RTL">روانشناس متخصص که حرفه او درمان افراد است می گوید نوجوانی همان تغییرات رفتاری است وی ادامه می دهد نوجوان خودم با همان روش های معمول نوجوانان مرا عصبی می کند همان رفتارهایی که پدر و مادرها به اصطلاح می برند و پس می کشند . بیشتر کودکان به همین ترتیب عمل می کنند و کودکان دیگری هستند که این شیوه معمول را در پیش نمی گیرند.

تقریبا از چهل سال پیش قبل از اینکه اختلالات روحی افزایش پیدا کرد و خودکشی را در پی داشت تحقیقات روانشناسی از اوایل دهه 80 میلادی شروع شد و د ر اواخر دهه 90 گروهی با سرپرستی ژان تویینگ روانشناس پژوهشگر نگرش و رفتار افراد دراواخر نوجوانی را مورد بررسی قرار داد و نتایج را به شکل گسترده منتشر کرد .

ژان و همکارانش اطلاعات مربوط به سرشماری ملی مربوط به مواد مخدر امریکا را بررسی کردند و از سال 2008 تا 2017، 71 درصد افزایش اضطراب روانی در جوانان بالای 17 سال و افزایش 52 درصدی بین گروه سنی 12 تا 17 سال را اعلام کردند . اختلالات روانی و خودکشی ها در میان سنین 26 و بزرگتر دیده نشد به این ترتیب تغییر در گسترش اختلالات و نتایج آن در سنین بزرگسالی افزایش کمتری را نسبت به دوره رشد و نوجوانی نشان داد .

پژوهشگران دو روند تربیتی را موثر دانستند

گسترش ارتباطات الکترونیکی و رسانه های الکترونیکی و کاهش مدت خواب عواملی است که سبب اختلالات روحی می شوند . به جز عوامل اقتصادی و تغییر در مصرف مواد ، مدت زمان استفاده از موبایل و رسانه های الکترونیکی تاثیرات متفاوتی در افراد دارد اما بین سال های 2008 تا 2017 که ارتباطات رودررو بین نوجوانان کمتر و از طرفی ارتباطات اینترنتی بیشتر شد، همچنین خودکشی هایی در این ارتباط دیده شده است .

دومین علت افزایش اختلالات روانی و اضطراب بنابر تحقیقات ، کاهش مدت خواب اعلام شده که خطر اختلال روانی را بیشتر در پی دارد و محدودیت هایی که مدرسه و خانواده در پیش می گیرند , ممنوعیت د رداشتن موبایل در مدرسه اخراج از کلاس درس کار بسیار دشواری است . توجه به احساسات ، رفتار ، همدلی وفراهم کردن آسودگی ،در ارتباط بودن با معلمان و والدین دوستانشان شروع خوبی است برای اینکه نوجوانان تعادل روحی و هورمونی را بدست بیاورند و این مرحله از زندگی را به خوبی پشت سربگذزانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها