رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 441594

خطرات استفاده از لنزهای تماسی هنگام خواب

ساعت 24-همه ما گاهی  به دلیل خستگی زیاد ، فراموشی یا ضرورت با لنزهای تماسی به خواب می رویم اما  این کار واقعا زیان آور و نادرست است .

چشم

سوالی که در باره لنزهای تماسی مطرح است این است که آیا در طول شب می توان از آن استفاده کرد؟چشم پزشک آینا اوزور متخصص قرنیه د رفلوریدای جنوبی در این باره می گوید : برخی از بدترین عفونت های قرنیه که برخورد کردم مستقیما مربوط به عادت ها ی بهداشتی نادرست است .

در سال 1981 متخصصان FDAاستفاده از لنزچشمی را در طول شب تایید کردند و استفاده از لنز چشمی را به مدت دوهفته بدون خارج کردن را مورد تایید قرار دادند اما مدت کوتاهی پس از این تایید برخی از لنز ها تا 30 روز استفاده مستمر تایید شد با گذشت زمان پژوهشگران دریافتند افرادی که در طول شب لنزهای تماسی مصرف می کنند بیشتر به بیماری عفونی چشمی مبتلا شده اند به همین دلیل FDA زمان استفاده از لنز را تغییر داد و حداکثر زمان استفاده را 7 روز اعلام کرد.

بسیاری از متخصصان چشم معتقدند استفاده از لنز تماسی در طول شب بسیار پرخطر است . دکتر اوزرو متخصص چشم می گوید به بیمارانم هشدار می دهم حتی اگر استفاده از لنزی در طول شب مورد تایید FDA باشد خطرناک است . زخم قرنیه مرکزی به سرعت در مدت 24 ساعت سبب اخلال در دید می شود . یکی از انواع وخیم آن در بدن مشکلاتی در کارکرد قرنیه در تاریکی ، رطوبت و کاهش اکسیژن در محیط اطراف پیش می آورد . آنچه گفته شد دقیقا شرایطی است که در صورت به خواب رفتن زمانی که لنز تماسی دارید در سطح چشم بوجود می آید .

دکتر اوزرو می گوید افرادی که از لنز تماسی استفاده می کنند توجه داشته باشند که لنز تماسی یک شیوه درمانی است و نیاز به مراقبت مناسب دارد.و همیشه به افرادی که از لنز تماسی استفاده می کنند یادآوری می کنم که باید همیشه عینک هم داشته باشند .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها