رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 441636

بیانیه برجامی و ضرب الاجل 60 روزه مورد تایید کلیت نظام است

ساعت 24- نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه در نشست این کمیسیون اعلام کرد که بیانیه برجام و ضرب الاجل 60 روزه، مورد تایید کلیت نظام است.

style="text-align:justify">«محمدجواد جمالی نوبندگانی» درباره دستورکار امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر امور خارجه برای پاسخ به پرسش های چند نماینده و ارائه توضیحاتی از آخرین وضعیت برجام مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود که ایشان اظهارکرد تمام اجزای نظام این بیانیه را قبول دارند و روی این موضوع متفق القول هستند که بعد 60 روز چه تصمیمی می گیرند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته اینکه اروپایی ها چه تصمیمی خواهند گرفت ، تحلیل شفافی وجود ندارد اما معاونان وزارت امور خارجه کشورهای اروپایی طرف برجام در حال برقراری ارتباط با مسئولان وزارت خارجه جمهوری اسلامی هستند و راهکارهای اجرای برجام را دنبال می کنند.
نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره پرسش های مطرح شده از سوی برخی نمایندگان گفت: محمود صادقی نماینده مردم تهران از وزیر امورخارجه پرسید چرا وزارت امور خارجه از ظرفیت برجام برای مقابله با اقدامات آمریکا و تعلل اروپا در تعهدات برجام استفاده نکرد که با پاسخ آقای ظریف قانع شد.
وی افزود: سلام امینی نماینده مردم ایلام هم راجع به آخرین وضعیت قطعنامه 598 پرسید که وزیر امور خارجه از آنجا که خود در مذاکرات حضور داشت، توضیحات کامل ارائه کرد.
جمالی نوبندگانی سوال بعدی را مربوط به حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس دهم عنوان و تصریح کرد: این نماینده از وزیر خارجه درباره وضعیت بیمارستان هلال احمر ایرانی در دبی پرسید؛ از آنجا که این پرسش مستقیما به وزارت امورخارجه مربوط نمی شد قرار شد از هیات رئیسه مجلس استعلام شود.
وی ادامه داد: سلیمی نماینده مردم محلات هم از وزارت خارجه پرسید چرا این وزارتخانه به وضعیت برخی دیپلمات های ایرانی اخراج و زندانی شده در اروپا رسیدگی نمی کند؛ وزیر توضیحاتی ارائه کرد اما وی قانع نشد که این سوال به صحن علنی مجلس خواهد رفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: کواکبیان هم مسائلی را که در دانمارک و اروپا اتفاق افتاد جویا شد و با توضیحات وزیر خارجه متقاعد شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها