رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442150

واکنش روسیه به حضور آمریکا در شرق فرات

ساعت24 - معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، کشورش از حضور آمریکا در شرق فرات نگران است، چراکه ممکن است این حضور تلاشی برای سنگ‌اندازی در برابر بازپس‌گیری تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه باشد.

به گزارش روسیا الیوم،‌ "سرگئی ریابکوف"، معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: من دوست دارم تاکید کنم که ما همچنان ازحضور آمریکا در شرق رود فرات نگران هستیم. ما این اقدام آمریکا را گامی متعمدانه و آگاهانه به سمت سنگ اندازی احتمالی در مسیر حل مشکلات بازپس‌گیری حاکمیت و تمامیت اراضی کشور می‌دانیم.

در همین حال، ریابکوف عنوان داشت: کردها به لحاظ تحول کلی اوضاع و چشم‌انداز حل و فصل بحران سوریه عنصری ضروری هستند. روسیه مخالف سوء استفاده از این عنصر است که توسط برخی از همکاران و شرکاء صورت می‌گیرد.

وی گفت، کشورهای ضامن آتش‌بس با نمایندگان روسیه در سطح سیاسی و عملی دائما رایزنی می‌کنند و طرف آمریکایی مذاکره خود با روسیه پیرامون مسائل سوریه را مثمرثمر می‌داند.

روسیه در کنار دیگر شرکای خود در چارچوب آستانه (ترکیه و ایران) و نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه در راستای تشکیل کمیته مشترک قانون اساسی میان طرف‌های سوری تلاش می‌کند تا این کمیته برای اصلاح قانون اساسی در این کشور به یک دیدگاه یکپارچه‌ای دست یابد.

از سوی دیگر، "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه بار دیگر در دیدار با "مایک پامپئو"، وزیر خارجه آمریکا در شهر سوچی بر ضرورت حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

"یوری اوشاکوف"، معاون رئیس جمهور روسیه که در دیدار میان پوتین و پامپئو حضور داشت، تصریح کرد، دو طرف توجه خود را بر روی مسائل بین‌المللی متمرکز کردند و پوتین در خصوص بحران سوریه تاکید کرد که حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور ضرورت دارد.

وی ادامه داد، پوتین در این دیدار به پامپئو گفت، پیرامون تمامی مسائل استراتژیک برای برقراری ثبات، بررسی موضوع دفاع موشکی و پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک، روسیه آماده بازگشت به مذاکره است.

اوشاکوف عنوان داشت که پوتین درباره افغانستان هم گفت، حل و فصل بحران این کشور به صورت دشوار پیش می‌رود و باید همکاری‌ها افزایش یابد و پیشرفتی در این خصوص صورت بگیرد.

رئیس جمهوری روسیه درخصوص پرونده کره شمالی هم تاکید کرد که به تعامل با همه طرف‌ها توجه دارد و روسیه معتقد است، پیونگ‌یانگ به ضمانت‌های بین‌المللی نیاز دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها