رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442208

با کنترل و کاهش سیلاب انجام شد

فعالیت دوباره ۶ دستگاه حفاری در خوزستان

ساعت24 - ۶ دستگاه حفاری در موقعیت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب و حوزه نفتی غرب کارون در استان خوزستان با کنترل و کاهش سیلاب فعالیت خود را از سر گرفتند.

خبر
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سعید قربانی، مدیر اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران افزود: در پی افزایش دبی آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه به سبب بارندگی‌های سیل‌آسا و رهاسازی بخشی از آب پشت سدها، هشت دستگاه حفاری این شرکت از مدار عملیات خارج شد و ایمن‌سازی آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی در این باره به توقف دستگاه‌های ۲۸، ۳۷، ۶۵، ۹۲، ۸۱، ۲۴، ۶۶ و ۶۲ اشاره و اظهار کرد: با تایید مراحل ایمن‌سازی تجهیزات و استحکام‌بخشی سیل‌بندها پیرامون دکل‌ها، اردوگاه‌ها و راه‌های دسترسی، به جز دستگاه‌های ۲۸ و ۸۱ فتح، دیگر دکل‌ها در چرخه عملیات قرار گرفتند و طبق برنامه فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

قربانی در زمینه شروع به کار دستگاه‌های ۲۸ و ۸۱ فتح توضیح داد: این دستگاه‌ها در میدان نفتی آزادگان جنوبی در هورالعظیم استقرار دارند و با توجه به بالا بودن ارتفاع آب و زیرآب رفتن جاده‌های دسترسی، در زمان حاضر تردد خودروها و جابه‌جایی تجهیزات در موقعیت آنها تا فراهم شدن شرایط و کاهش سطح رواناب‌ها امکان‌پذیر نیست.

مدیر اچ‌اس‌یی، پدافند غیرعامل، مدیریت بحران و فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه دستگاه‌های حفاری این شرکت افزون بر منطقه عملیاتی میدان نفتی آزادگان جنوبی در میدان‌های نفتی شادگان، آبتیمور غربی و اهواز استقرار دارند، از تلاش جمعی مدیریت‌ها، متخصصان و کارکنان عملیاتی، پشتیبانی، خدمات، حراست، روابط عمومی و دیگر بخش‌ها قدردانی کرد.

وی همکاری و تشریک مساعی مستمر شرکت‌های کارفرمایی شامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت نفت و گاز اروندان و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را در توقف مقطعی کار دستگاه‌ها و شتاب‌بخشیدن در فراهم آوردن شرایط ایمن برای آغاز به کار دوباره، بسیار مهم و کارساز عنوان کرد.

قربانی با اشاره به اینکه در حادثه بروز سیلاب و واقع شدن شماری از دستگاه‌های حفاری در محاصره رواناب‌ها به هیچ یک از کارکنان آسیب نرسید و تنها تجهیزات متحمل خساراتی محدود شد، اظهار کرد: کارکنان این شرکت در سطوح مختلف مدیریتی حدود ۵۰ روز گذشته تحت نظارت و همراهی مستقیم مدیرعامل شرکت همسو با دیگر دستگاه‌ها تلاش بی‌وقفه‌ای در کمک‌رسانی و همکاری شبانه‌روزی با ستاد مدیریت بحران استان و ساکنان مناطق سیل‌زده داشته‌اند و به موازات این خدمات بخش عملیاتی شرکت نیز وظایف سازمانی خود را به نحو مطلوب پاسخگو بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها