رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442286

کرملین: آمریکا همچنان به فکر تنش آفرینی در برجام است

ساعت 24- سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: روسیه از ادامه تنش ها پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که اقدامات آمریکا منجر به آن می شود، متاسف است و شاهد ادامه تنش آفرینی در این زمینه از سوی ایالات متحده است.

style="text-align:justify">دمیتری پسکوف روز چهارشنبه درجمع خبرنگاران افزود: متاسفانه شاهد تصمیم طرف ایرانی برای توقف اجرای بندهایی از برجام بودیم؛ کاملا آشکار است که متاسفانه تنش ها رو به افزایش است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: ما این را درک می کنیم که ایران در اتخاذ این تصمیم پیشگام نبود و به فشاری که با شرایط و مفاد برجام متناقض است، پاسخ می دهد.
وی ادامه داد: این اقدامات آمریکا ایران را تحریک کرده است و متاسفانه باید گفت نگرانی عمومی ادامه یافته است.
پسکوف این را هم گفت که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هیچ وعده و تضمینی در این مورد نداد.
پس از خروج آمریکا از برجام در روز 18 اردیبهشت‌ماه سال 97 و بازگشت تحریم‌ها، ایران هفته گذشته به کشورهای باقیمانده در برجام 60 روز برای اجرای تعهدات خود به‌ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی فرصت داد و تأکید کرد: هر زمان که خواسته‌های ما تأمین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف‌ شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی مرحله‌ به‌ مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد.
اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که برای پیاده‌سازی کامل برجام تلاش می‌کند. در همین پیوند وزرای 28 کشور اروپایی به تازگی در نشستی در بروکسل درباره تصمیم ایران تشکیل جلسه دادند.
فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان این نشست ضمن تاکید بر پایبندی اروپا به اجرای کامل برجام ابراز امیدواری کرد: نخستین تراکنش سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران ظرف چند هفته آینده انجام شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها