رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442642

جزئیات ایرادات شورای نگهبان به اصلاح مواردی از قانون انتخابات

ساعت 24 - سخنگوی شورای نگهبان جزئیاتی از ایرادات این شورا به اصلاح مواردی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مطرح کرد.

عباسعلی کدخدایی در خصوص ایرادات شورای نگهبان به اصلاح مواردی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مصوب به خوبی گویا نیست و در موارد متعددی محل ابهام شده است. بیش از ده مورد ابهام وجود داشته و در برخی از موارد چهارمورد خلاف شرع بوده و مواردی خلاف قانون اساسی بوده است.

وی ادامه داد: در نفس استانی‌شدن انتخابات، شورای نگهبان ایرادی ندارد اما روش‌هایی که اتخاذ شده به نوعی ناقض حقوق نامزدها است. شورای نگهبان کاهش مشارکت مشارکت مردم را در نظر می‌گیرد. تفکیکی بین حوزه‌های اصلی نشده است. ایراداتی گرفته شده است که گفته می‌شود که در استانی شدن بحث عدالت و سیاست‌های انتخاباتی تامین نشده است.

وی افزود: ایراد اصل پانزدهم در خصوص استفاده از واژه‌های غیرفارسی و ایرادات دیگر مربوط به حقوق شهروندان است و اصلاح قانون ۵۹ را مدنظر گرفته‌اند که مبنی بر ممنوعیت فعالیت کارکنان دولت است که همه کارکنان حتی در ساعات غیراداری از فعالیت منع می‌شوند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مواردی دیگر مانند اشاره به گروه‌های سیاسی، احزاب و چهره‌ها شده است اما احکام این‌ها مشخص نشده است. مثلا می‌گویند گروه سیاسی اما مشخص نیست احزاب است یا گروه‌ها و یا وقتی می‌گوییم، احزاب مشخص نیست اشاره به چیست.

وی افزود: در ماده ۳۷ ممنوعیت تخریب بر علیه نامزدها مطرح است یعنی اینکه رسانه‌ها نمی‌توانند نقدی به نامزدها داشته باشند. این مواردی است که ان شاءالله تا پایان ساعت اداری نظرات خود را بصورت تفصیلی به مجلس ارسال می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که این طرح به انتخابات بعدی می‌رسد یا خیر، گفت: دوستان در وزارت کشور و مجلس می‌توانند این موضوع اعلام کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها