رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442665

طرز تهیه کیک باقلوا میان پر | نحوه تهیه معجون مخصوص

کیک باقلوا میان پر یک کیک مقوی و مجلسی و مناسب جهت انواع مهمونی های خانوادگی است که میتواند زینت بخش سفرهای شما باشد در این مطلب شما را با نحوه تهیه آن بهتر آشنا می کنیم.

کیک باقلوا میان پر
html>

مواد لازم:

تخم مرغ ۵ عدد شکر ۲ قاشق غذا خوری
روغن جامد ذوب شده ۱ پیمانه دارچین ۲ قاشق مربا خوری
ماست‏ ۱ پیمانه هل ساییده ۱ قاشق مربا خوری
شکر ۱ پیمانه شکر ۱ پیمانه
آرد ۳ پیمانه آب ۱ پیمانه
وانیل‏ ۱/۸ قاشق مربا خوری گلاب ۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر ۱ قاشق مربا خوری زعفران آب کرده ۲ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل وکنجد و پسته به مقدار لازم گردو نیم کوب ۱ پیمانه


کیک باقلوا گونه ای کیک مجلسی می باشد که بافت انسجام داری دارد و با شربت فراوان پرداخته می گردد این کیک را می توانید جهت مجالس افطاری خود در ماه رمضان نیز تهیه نمایید.
کیک باقلوا حدودا در تمامی بخش های خاور میانه مانند ایران، ترکیه و کشور های عربی تهیه می گردد. یکی از موادی که مزه خوبی به این کیک اضافه می کند گلاب می باشد که از طریق آن شربت تهیه گردیده و روی کیک ریخته می شود. طبیعت گلاب گرم می باشد و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب است و آرامبخش بسیار قوی به شمار می رود. به همین جهت است که قدیمی ترها استفاده از گلاب را در روزهای سخت و پراسترس لازم می دیدند. این گلاب خوشبو و معطر تا حدودی محرک جریان خون می باشد و بافت پوست را به تولید سلول های جدید تحریک می نماید. گلاب علاوه بر ویژگی آرام بخشی ضد استرس هم می باشد. همچنین به جهت تقویت سیستم عصبی، استفاده از آن یا بوئیدن آن در معالجه بسیاری از سردردها هم مورد مصرف قرار می گیرد.

باقلوا نوعی شیرینی می باشد که در کشورهای ایران، ترکیه، کشورهای آسیای میانه و قفقاز، بعضی کشورهای عربی، یونان، قبرس و برخی نواحی روسیه سرو می گردد.
باقلوا همچنین شیرینی سنتی ترک های آسیای میانه می باشد. باقلوا در ایران به اشکال متعدد مانند لوزی، مربعی و لوله‌ای و در انواع مزه ‌های پسته ای، بادامی، نارگیلی وغیره با مواد اولیه مانند:گلاب، شکر، هل، آرد، بکینگ پودر، زرده تخم مرغ، خاکه قند، شیر، روغن تهیه می‌ گردد. باقلواهای شهر غازی عِینتاب در ترکیه و باقلوای باکو (باکی پاخلاواسی) از مشهورترین باقلواها هستند.
در ایران این شیرینی در شهرهای قزوین، یزد و تبریز ساخته می گردد.

طرز تهیه کیک باقلوا میان پر

طرز تهیه:

مرحله اول:

تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و با همزن برقی درحدی که مخلوط شوند بزنید. شکر را نیز اضافه نمایید و با همزن آنقدر بزنید تا سفید و کش دار شود. وانیل، ماست و روغن جامد را همزمان اضافه کرده و یک دور با همزن بزنید.

مرحله دوم:

بکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید. آرد را به مایه اصلی افزوده و با همزن بزنید تا مخلوط شده و گلوله نداشته باشد. کف قالب گرد ۲۲ سانتی متری را کاغذ روغنی انداخته و کف و دیواره آن را با برس و کمی روغن مایع چرب کنید.

مرحله سوم:

برای تهیه مواد میانی تمام مواد لازم را باهم مخلوط کنید.مواد میانی را روی نیمی از خمیر بپاشید. سپس مابقی مواد کیک را روی آن بریزید. دوبار قالب را آرام به زمین بزنید تا تمامی سطح قالب یکدست از مواد پر شود.

مرحله چهارم:

فر را با ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن نمایید و بگذارید تا یک ربع گرم شود.قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در فر بگذارید تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. در صورت نیاز ۵ دقیقه هم گریل بالا را روشن کنید تا روی کیک کاملا طلایی گردد.

مرحله پنجم:

مواد شربت را درون یک قابلمه ریخته و روی گاز قرار دهید تا جوشیده و به غلظت کافی برسد. شربت نباید به مدت زمان زیادی بجوشد چرا که شکرک می زند. شربت کیک باقلوا باید کاملا رقیق باشد از غلیظ کردن این شربت خودداری نمایید. اگر می خواهید شربت باقلوا را به مدت طولانی نگهداری نمایید می توانید بعد از به جوش شدن آمدن شربت مقداری جوهر لیمو و یا آب لیمو ترش به شربت اضافه کنید.

مرحله ششم:

بعد از خارج کردن کیک از فر وکمی سرد شدن، شربت را با قلم مو روی کیک بمالید. کیک باقلوا را تا زمانی که داغ است باید از دیواره قالب فر جدا کنید. بعد کیک را به دلخواه برش زده و شربت را یکجا روی کیک بدهید. به طوری که شربت به عمق کیک برسد. در آخر با پودر نارگیل، پسته و کنجد تزیین نمایید.

مرحله هفتم:

برای نگه داری کیک باقلوای باقی مانده در فریزر، آنها را به صورت یک لایه در ظرف در دار بچینید. یک کاغذ روغنی را به آرامی روی آنها قرار دهید (ولی فشار ندهید). سپس در ظرف را روی آن بگذارید.
کیک باقلوا یکی از کیک های خاص و خوشمزه می باشد که با این دستور راحت تهیه می گردد. کیک باقلوا انواع مختلف دارد که با مزه های متعدد تهیه می گردد .کیک باقلوا یک نوع کیک عربی با بافتی به هم چسبیده و پر از شربت می باشد. این کیک را در ایام ماه رمضان بیشتر طبخ می نمایند. برای ساخت این کیک حتما باید از شهد گلاب استفاده نمایید در واقع در این نوع کیک پس از پخت باید این شهد را روی کیک ریخته تا مزه خاص آن را حس نمایید و این شربت بافت کیک را به بافتی نرم و مطبوع تبدیل می کند.

طرز تهیه معجون مخصوص

طرز تهیه معجون مخصوص

مواد لازم:

موز دو عدد بستنی وانیلی 100 گرم
خرما شش عدد هسته گرفته شده گردو خرد شده یک قاشق غذاخوری
عسل یک قاشق غذاخوری فندق آسیاب شده یک قاشق غذاخوری
خامه صبحانه چهار قاشق غذاخوری پودر نارگیل دو قاشق غذاخوری
شیر خنک یک لیوان



طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا تمام مواد رو داخل مخلوط کن ( میکسر ) بریزین تا یکدست ، غلیظ و کش دار بشه . من با گوشتکوب برقی انجام میدم . معجون آماده شده رو داخل لیوان مورد نظر ریخته و سرو کنین .

مرحله دوم:

میتونید داخل هر لیوان معجون ، یه برش بزرگ موز بذارین و روی اون رو با خامه شکلاتی یا ساده شکوفه زده و کمی پودر انواع مغزیجات و ترافل رنگی برای تزیین بریزین تا معجون مخصوص تر و خوشمزه تری داشته باشین .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها