رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442683

نتایج اولیه انتخابات استرالیا/ حزب حاکم پیشتاز است

ساعت 24 - منابع خبری استرالیا امروز (شنبه) گزارش دادند که به نظر می‌رسد نتایج انتخابات امروز در این کشور به گونه‌ای رقم خواهد خورد که دولت ائتلافی محافظه‌کار همچنان در قدرت خواهد ماند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، «آنتونی گرین» تحلیلگر ارشد مسائل انتخاباتی استرالیا در شبکه «ای بی سی» آمریکا تأکید کرد: «در حال حاضر به نظر می‌رسد که احتمال باقی ماندن دولت موریسون در قدرت بسیار قوی است».

وی در ادامه تأکید کرد، احتمال اینکه دولت «اسکات موریسون» نخست‌وزیر فعلی استرالیا، دولت اقلیت بماند بسیار زیاد است اما به هر حال احتمالا کرسی‌های بیشتری را در مقایسه با حزب کارگر از آن خود خواهد کرد.

گرین ادامه داد: «تنها چیزی که از آن مطمئن نیستیم این است که دولت فعلی برای دور جدید، با چه مواضعی و در چه جایگاهی روی کار خواهد آمد».

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش‌بینی‌ها از پیروزی ائتلاف محافظه‌کار حاکم در استرالیا در انتخابات امروز در این کشور حکایت دارد.

واشنگتن‌پست نیز گزارش کرده که شمارش آراء در انتخابات سراسری امروز استرالیا نشان داده که ائتلاف محافظه‌کار حاکم احتمالا به زودی دولت تشکیل خواهد داد و حزب چپ میانه «کارگر» را شکست خواهد داد.

با این وجود هنوز مشخص نیست که آیا نتایج نهایی این انتخابات امروز شنبه گزارش خواهد شد یا خیر.

مردم استرالیا امروز صبح برای انتخاب پارلمان و نخست‌وزیر آتی این کشور پای صندوق‌های رأی رفتند. این انتخابات در حقیقت رقابتی است میان ائتلاف راسته میانه «ملی‌گرا-لیبرال» به رهبری «اسکات موریسون» نخست‌وزیر فعلی استرالیا و حزب کار با گرایشات چپ میان به رهبری «بیل شورتن».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها