رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442704

اعتبار ۱۰میلیاردی برای مبارزه بهتر با ملخ‌ها

ساعت 24- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای دیده بانی بهتر و مبارزه با ملخ صحرایی فردا یکشنبه به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز تا این مبلغ در شهرهای درگیر این آفت خطرناک توزیع شود.

style="text-align:justify"> رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای دیده بانی بهتر و مبارزه با ملخ صحرایی فردا یکشنبه به حساب وزارت جهاد کشاورزی واریز تا این مبلغ در شهرهای درگیر این آفت خطرناک توزیع شود.

احمدعلی کیخا روز شنبه در حاشیه بازدید از مناطق درگیر مبارزه با ملخ صحرایی در چابهار اظهار داشت: حجم خسارت های ملخ به مزارع کشاورزی، مراتع و محیط زیست در ۶ استان بویژه سیستان و بلوچستان فراوان است و در صورت غفلت و بی توجهی به صورت تدریجی کل کشور را درگیر می کند.

وی از کمبود امکانات، تجهیزات و اعتبارات برای مبارزه با ملخ صحرایی انتقاد کرد و افزود: مسئولان در طول سه ماه اخیر همزمان با هجوم ملخ ها، درگیر سیل و زلزله بوده اند که در این باره غفلت شده و منابع اعتباری هم پیش بینی نشده بود.

نماینده مردم شهرستانهای شمالی سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که ستاد بحران کشور منابع مورد نیاز را هر چه سریعتر از سازمان برنامه و بوجه و دولت درخواست کند تا علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان فعلی ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز تخصیص یابد.

وی ادامه داد: همه دستگاههای دولتی بویژه سپاه و بسیج باید با وزارت جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند و با ماشین آلات، تجهیزات و امکانات موجود به مبارزه با ملخ صحرایی اقدام کنند.

کیخا افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی سه بار برای پیگیری مشکلات کشاورزی، منابع طبیعی، آب و محیط زیست به سیستان وبلوچستان سفر کرده تا بهتر از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: سفر فعلی این کمیسیون برای پیگیری مشکلات ملخ صحرایی و آشنایی با دامنه خسارت در استان سیستان و بلوچستان بویژه شهرستانهای چابهار و کنارک انجام شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از پیگیری های مسئولان سیستان و بلوچستان و ارتباط مستمر آنان با این کمیسیون قدردانی کرد و افزود: هرچه ارتباطات و پیگیری ها با مرکز کشور بیشتر شود می توان مشکلات را بهتر رسیدگی کرد.

وی گفت: در طول سه ماه اخیر اقدامات خوبی برای مبارزه با ملخ انجام شده ولی به هیچ وجه کافی نیست و اگر مبارزه اصولی انجام نشود در آینده با ۱۰ برابر اعتبارات و امکانات فعلی نمی توان با این آفت مبارزه کرد.

دکتر کیخا به برخی پیگیری های کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در حوزه چابهار اشاره کرد و گفت: قرنطینه مرز ریمدان نیز به محض اعلام گمرک از نظر فضا و امکانات، کارشناسان مستقر و صادرات و واردات محصولات کشاورزی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: مسائل آب، کشاورزی و محیط زیست چابهار و کنارک نیز در حوزه های مختلف در حال بررسی است و باید مسئولان مشکلات را هر چه سریعتر به کمیسیون منعکس کنند تا با مسئولان مرکز کشور برای رفع آنها چاره اندیشی شود.

نماینده مردم شهرستانهای زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر به چابهار از مکان های آلوده به ملخ، طرح های پرورش شتر مرغ در منطقه آزاد و طرح های کشاورزی و شیلاتی روستای تنگ کنارک و چابهار بازدید شده و پیگیری مشکلات آنها در دستور کار اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس است.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها