رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442741

روزنامه کویتی: نظامیان آمریکا در کویت مستقر میشوند

ساعت 24- روزنامه کویتی القبس نوشت که همزمان با استقرار نیروهای آمریکایی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، این نیروها در کویت نیز مستقر خواهند شد.

style="text-align:justify">روزنامه کویتی «القبس» شنبه (۲۷ اردیبهشت) مدعی شد که کویت از جمله کشورهایی است که قرار است نظامیان آمریکا در آن مستقر شوند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاهی نوشت که بر اساس توافق‌های امنیتی مشترک بین کویت و ایالات متحده آمریکا، کویت میزبان نیروهای جدید آمریکا خواهد بود.

القبس همچنین از تقویت نقش نیروهای «سپر جزیره» در این کشور خبر داد.

سپر جزیره به نیروهای مشترک نظامی کشورهای عربی خلیج فارس اطلاق می‌شود که در سال ۱۹۸۲ ایجاد شد. مقر این نیروها شهرک نظامی «ملک خالد» در استان سعودی «حفر الباطن» واقع در نزدیکی کویت و عراق است. این نیروها در سرکوب انقلاب ۲۰۱۱ بحرین نقش مهمی داشتند.

منابع آگاه القبس مدعی شدند که کویت در نشست نظامی آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که دیروز جمعه در منامه، پایتخت بحرین برگزار شد، مشارکت داشته است. در این نشست، امنیت کشتی‌رانی و تداوم جریان آزاد تجارت در منطقه بررسی شده است.

این منابع در مورد سفر اتباع کویت به ایران نیز گفتند که کویت همانند برخی کشورهای منطقه خلیج فارس، در این خصوص هیچ هشداری نداده است. وزارت خارجه بحرین امروز شنبه از اتباعش خواسته به ایران سفر نکنند.

منابع تجاری و بانکی در کویت نیز به قبس گفتند که «حرکت غیرعادی» در بازارها و بانک‌ها بیانگر نگرانی و اضطراب شهروندان کویت و خارجی‌های مقیم این کشور است.

روزنامه الشرق الاوسط که نزدیک به عربستان سعودی است بامداد شنبه در خبری نوشت که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با درخواست آمریکا مبنی بر استقرار نیروهای این کشور در این کشورها موافقت کرده‌اند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها