رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442742

وزیر آموزش‌وپرورش: مهر ۹۸ کمبود معلم نداریم

ساعت 24- وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه هجمه‌های سنگینی متوجه دانش آموزان است، گفت: توسل به قرآن و اهل‌بیت می‌تواند این هجمه‌ها را خنثی کند.

style="text-align:justify"> سید محمد بطحائی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع آموزشی شبانه‌روزی دخترانه سمیه شهرستان طالقان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برحسب رویه سال‌های قبل امسال نیز در ماه مبارک رمضان در یکی دو مدرسه شبانه‌روزی حضور یافتم.

وی در ادامه با اشاره به حضور امروز خود در مدرسه شبانه‌روزی دخترانه سمیه شهرستان طالقان، گفت: بادانش آموزان این مدرسه صحبتی داشتم، آن‌ها برخی از مسائل و مشکلات مدرسه شبانه‌روزی خود را بیان کردند همچنین همکاران نیز برخی مسائل را مطرح کردند.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: خوشبختانه در سالی که پشت سر گذاشتیم اقدامات بهتری برای مدارس شبانه‌روزی کشور انجام شد و وضعیت بهتری یافتند، اما همچنان کمبودهایی در سطح این مدارس وجود دارد.

بطحائی ادامه داد: در مدارس شبانه‌روزی شاهد حضور دانش‌آموزانی روستایی هستیم زیرا نمی‌توانیم در برخی روستاها مدرسه دایر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مدارس شبانه‌روزی امکانات مناسب رفاهی وجود ندارد، گفت: تلاش می‌کنیم شرایط بهتری برای دانش آموزان مدارس شبانه‌روزی فراهم کنیم.

وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص برنامه‌های قرآنی آموزش‌وپرورش، افزود: هجمه‌های سنگینی متوجه دانش آموزان است که هویت آن‌ها را نشانه گرفته‌اند، توسل به قرآن و اهل‌بیت می‌تواند این هجمه‌ها را خنثی کند.

بطحائی تأکید کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم تلاش کرده‌ایم تا با برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، اردوهای قرآنی و فرهنگی حوزه قرآنی دانش آموزان را تقویت کنیم.

وی بابیان اینکه در حوزه آموزش موفقیت‌های خوبی حاصل‌شده اما راه نرفته هنوز وجود دارد، گفت: مهارت‌آموزی دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه حوزه آموزش‌وپرورش نیازمند امکانات و نیروی انسانی است، گفت: در سالی که پشت سر گذاشتیم قدم‌هایی خوب اما بسیار ناکافی برداشتیم و امید است برای تابستان پیش رو و سال تحصیلی جدید طبقه برنامه‌ریزی‌های موجود بتوانیم بخشی از این فاصله‌ها را جبران کنیم.

بطحائی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا برای توسعه سرانه فضاهای آموزشی و افزایش نیروی انسانی برنامه ویژه‌ای برای استان البرز در دستور کاردارید؟ گفت: استان البرز در حوزه فضاهای آموزشی با مشکل مواجه است، البرز بعد از سیستان و بلوچستان و شهر تهران جزو استان‌هایی است که سرانه فضای آموزشی در آن از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است، به همین منظور علاوه بر سوق دادن کمک خیرین به این بخش عمده‌ای از اعتبارات عمرانی ملی را نیز به این استان‌ها ازجمله البرز اختصاص می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌هایی برای کمک به افزایش سرانه فضاهای آموزشی در استان‌هایی ازجمله البرز تعریف‌شده است، افزود: انشالله به‌زودی کلنگ این پروژه‌ها زده خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: البرز ازجمله استان‌های مهاجرپذیر کشور است و همیشه سرعت ساخت‌وساز فضای آموزشی در این استان از سرعت مهاجرت به این استان عقب‌تر بوده و به همین دلیل است که تراکم بالای دانش آموزان در کلاس‌های درس و از طرفی پایین آمدن سرانه فضای آموزشی در سطح این استان را شاهد هستیم.

به گفته بطحائی اقداماتی که از سال گذشته آغازشده باعث کاهش مشکلات فضاهای آموزشی شده و میانگین آن نسبت به گذشته افزایش‌یافته اما همچنان با مشکل مواجه است.

وی با اشاره به همت نمایندگان مجلس و استاندار البرز در خصوص توسعه سرانه فضای آموزشی، گفت: وزارت آموزش‌وپرورش نیز در کنار مقامات محلی و استانی برای توسعه تلاش می‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر در خصوص تأمین منابع انسانی، گفت: در این حوزه با مشکل مواجه هستیم ولی تلاش می‌کنیم در سال تحصیلی جدید کلاس درسی بدون معلم وجود نداشته باشد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها