رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442798

دیوان محاسبات: پرونده تخلفات خصوصی سازیها تا ۶ ماه آینده نهایی میشود

ساعت24 - رییس دیوان محاسبات کل کشور گفت: تخلفات خصوصی سازی‌ها از نظر دیوان احراز شده و قطعی است و تا ۶ ماه دیگر پرونده این تخلفات نهایی می‌شود.

عادل آذر امروز- یکشنبه- با اشاره به اعلام برخی تخلفات سازمان خصوصی سازی در جریان قرائت تفریغ بودجه سال ۹۶، اظهار داشت: مواردی که در صحن علنی مجلس درباره سازمان خصوصی سازی مطرح شد رای هیات عمومی دیوان محاسبات را داشت، یعنی از نظر بخش حسابرسی دیوان این تخلفات محرز است.

رییس دیوان محاسبات کل کشور افزود: معمولا پس از قرائت خلاصه تفریغ بودجه که در دی ماه قرائت می‌شود، پرونده‌ها نهایی و به دادسرا ارسال می‌شود که در حال حاضر پرونده‌های خصوصی سازی‌ها نیز در حال ارسال به دادسرا است.

**پرونده تخلفات خصوصی سازی‌ها به دادسرا می‌رود
عادل آذر با بیان اینکه مواردی از پرونده‌های تخلف همانند خصوصی سازی کشت و صنعت دشت مغان به استان‌ها مربوط می‌شد، ادامه داد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی جلسه‌ای برای رسیدگی به تخلفات خصوصی سازی‌ها برگزار کرده است تا بر این اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۹۶ درباره تخلفات خصوصی سازی‌ها را بررسی کند.

وی با تاکید بر اینکه تا ۶ ماه دیگر پرونده تخلفات در خصوصی سازی‌ها نهایی می‌شود، اضافه کرد: این نشست و برخواست‌ها تغییری در یافته‌های دیوان محاسبات ایجاد نمی‌کند و تخلفات از نظر دیوان احراز شده و قطعی است و رای هیات عمومی را دارد که شواهد امر نیز نشان داده که رای دیوان محاسبات تغییری نمی‌یابد.

رییس دیوان محاسبات بیان کرد: پرونده تخلفات خصوصی سازی‌ها به دادسرا می‌رود و پس از تایید، دادستان در این باره دادخواست می‌دهد.

عادل آذر ادامه داد: سپس پس از طی این مراحل مستشاری رای می‌دهد که آیا این تخلفات قطعی است یا خیر و چه مجازاتی باید برای متخلفان در نظر گرفته شود که این مجازات‌ها اعم از انفصال و جبران ضرر و زیان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها