رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442835

شماره‌گذاری خودروها منوط به تایید سازمان ملی استاندارد است

ساعت24 - نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند که شماره‌گذاری خودروها توسط نیروی انتظامی منوط به تایید سازمان ملی استاندارد است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز یکشنبه ماده ۶ طرح ساماندهی صنعت خودرو را تصویب کردند.

طبق این مصوبه سازمان ملی استاندارد مکلف است در اجرای استانداردهای مصوب مرتبط با خودروهای وارداتی، ساخت داخل و قطعات آنها در هر سال به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از واردات و تولید خودروهای خارج از استانداردهای مذکور جلوگیری کند. همچنین شماره‌گذاری خودروها توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منوط به تایید سازمان ملی استاندارد است.

طبق تبصره ۱ تولید کنندگان داخلی خودرو مکلف هستند نسبت به نصب برچسب نشان‌دهنده درصد (نسبت) تولید داخلی براساس دستورالعمل صادره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی هر کدام از محصولات خود اقدام کنند. دستورالعمل مذکور براساس روش ساخت، میزان تولید داخل، کیفیت و خدمات پس از فروش تدوین می‌شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است در حکم اجرای این تبصره نظارت کند.

طبق تبصره ۲ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است ظرف مدت سه ماه بعد از لازم‌الاجرا شدن این قانون آیین‌نامه اجرایی ارتقای کیفیت خودرو، کاهش مصرف سوخت، اجرای کامل استانداردهای مصوب و استانداردهای مورد نیاز قطعه‌سازی، استانداردهای ایمنی و آلایندگی و همچنین رقابت‌پذیر کردن و توسعه شبکه به کیفیت خدمات پس از فروش را تهیه و جهت تصویب به هیات وزیران تقدیم کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است آیین‌نامه مذکور را پس از تصویب در هیات وزیران جهت اجرا به کلیه خودروسازان و مراکز ذیربط ابلاغ کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها