رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442840

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: «میز قرمز» به معنای مذاکره با آمریکا نیست/ ایران و آمریکا تنش میان خود را مدیریت کنند

ساعت24 - ایران و آمریکا در سال 2001 و 2003 علیه نیروهای افراطی عملیات مشترک داشتند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه
حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با عصرایران درباره پیشنهادش درمورد ایجاد "میز قرمز" ایران و آمریکا در قطر یا عراق گفت: "اعتقاد من این است که راهبرد ایران همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نه جنگ است نه مذاکره و موضوعی که بنده عرض کردم بر این مبناست که باید ایران و آمریکا تنش میان خود را مدیریت کنند".

وی با بیان اینکه "مدیریت کردن تنش به معنای مذاکره نیست" ادامه داد: "خوشبختانه شرایطی شکل گرفته که شرایط تنش تعدیل شده است. این شرایط باید توسط دو کشور مدیریت شود".

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: "کسانی که از پیشنهاد من برداشت مذاکره کرده‌اند باید بیشتر دیپلماسی را مطالعه کنند چرا که منظور من را نفهمیدند. منظور من مدیریت تنش است".

نماینده اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس افزود: "بازیگران مختلفی وجود دارند که هدفشان این است که آمریکا و ایران وارد چالش شوند. آنها سال‌هاست این نقش را بازی می‌کنند".

وی تصریح کرد: "در سال 2001 و 2003 ماموریت‌های مشترکی میان ایران و آمریکا علیه نیروهای افراطی در منطقه انجام می‌شد و الان آن نیروهای افراطی به دنبال ایجاد جنگ میان این دو کشور هستند".

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: "زمانی که در 3 آذر 93 توافقنامه ژنو امضا شد، یکی از پادشاهان منطقه با اوباما دیدار کرد و مذاکره آمریکا با ایران انتقاد کرد و هم زمان اعلام کردند که باید با ایران وارد جنگ شد".

فلاحت پیشه در پایان خاطرنشان کرد: "جنگ نه راهبرد ایران و نه راهبرد آمریکاست ولی استراتژی برخی از کشورهای ثالث است. به خاطر همین شیطنت‌ها، دو طرف باید مدیریت کنند که وارد جنگ نشوند".

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها