رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442874

الاخبار: ترامپ با سیاست ابهام و فشار منتظر تماس ایران است!

ساعت24 - روزنامه لبنانی الاخبار نوشت:«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تلاش دارد تا سیاست «ابهام» و «فشار حداکثری» بر ایران را برای مجاب کردن تهران به مذاکره حفظ کند و رسانه های این کشور را به تنش افزایی و دادن اطلاعات غیر دقیق به ضرر منافع آمریکا متهم می کند.

به نوشته این روزنامه، اخبار درز کرده از رسانه های آمریکایی در ساعات های پایانی روز شنبه از کاخ سفید و رئیس آن درباره پرونده ایران حاکی از آن بود که این کشور تمایلی به جنگ با ایران ندارد و دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به رسانه ها و طریقه پوشش اخبار منطقه حمله کرد چرا که از نظر وی عملکرد آنها به استراتژی آمریکا درباره پرونده ایران صدمه می زند.


ترامپ در توییتر خود رسانه ها را متهم کرد که «پوشش خبری آنها درباره ایران اشتباه و غیر دقیق است» و به منافع آمریکا صدمه می زند و اخبار آنها درباره اختلاف ها در کاخ سفید از نظر ترامپ به نفع ایران است.
الاخبار نوشت که تلاش ترامپ حفظ موضع «ابهام» درباره ایران در میان دولت و استفاده از این سیاست برای منتظر ماندن تا گرفتن پاسخ ایران برای مذاکره است. در همین راستا یک مسئول آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت که ترامپ هنوز منتظر پاسخ ایران است و آمریکا باید فشارها را کاسته و وارد مذاکرات شود.

این مسئول آمریکایی درپاسخ به سوالی درباره اینکه اگر ایرانی ها برای مذاکره اعلام آمادگی نکنند چه خواهد شد گفت: قبول مذاکره بعید نیست و ما همچنان منتظر خواهیم بود.
رویترز به نقل از مسوولان کاخ سفید گزارش داد که ترامپ به تیم امنیت ملی این کشور به ریاست «جان بولتون» اعلام کرده است که نمی خواهد تا تنش ها با ایران به جنگ ختم شود اما منافع آمریکا حفظ خواهد شد.

این روزنامه اضافه کرد که علی رغم تمایل شدید ترامپ به حفظ سیاست ابهام خود و استفاده از آن برای «فشار حداکثری» بر ایران اما از سوی دیگر رئیس جمهوری سوئیس سفری از پیش اعلام نشده ای به آمریکا داشته که گفته می شود به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران در این دیدار درباره راه های دیپلماتیک میان ایران و آمریکا گفت و گو شده همچنین روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تماس تلفنی با «سلطان قابوس بن سعید» پادشاه عمان داشته که گفته می شود طرفین درباره تهدیدات ایران در منطقه خلیج فارس و پرونده یمن و مسایل دو جانبه گفت و گو کرده اند.

الاخبار گزارش داد که تهران همچنان موضع خود را درباره مذاکرات با آمریکا اعلام نکرده است. «کیوان خسروی» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی روز شنبه در واکنش به پیشنهاد «حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیته امنیت ملی در مجلس ایران مبنی بر گشودن یک شبکه ارتباطی با آمریکا در عراق و قطر، گفت:تصمیم گیری درباره مسایل استراتژیک کشور با شورای امنیت ملی ایران است و اظهارات خارج از این شورا هیچ وزن و ارزشی ندارد درحالی که اظهارات فلاحت پیشه تنها درباره یک خط ارتباطی اضطراری با هدف مهار تنش ها بود.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز از پکن تایید کرد که جامعه بین المللی و کشورهایی که هنوز در توافق هسته ای مانده اند نباید صرفا به حرف بسنده کرده بلکه باید برای نجات توافق هسته ای اقداماتی عملی در پیش گیرند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها