رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442896

انتقاد عضو کنگره از ادعاهای جنگ‌طلبان آمریکایی درباره ایران

ساعت 24- یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از رویکرد افراد جنگ‌طلب در آمریکا درخصوص آنچه تهدیدات ایران می‌خوانند، تاکید کرد که این افراد بزرگ‌نمایی می‌کنند.

style="text-align:justify">روبن گالگو عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست با بیان اینکه وی نیز روز جمعه اطلاعاتی طبقه‌بندی شده را دریافت کرده است، از قانونگذاران و کاخ سفید خواست تا در مواجهه با اطلاعاتی که در آنها درباره تهدید ایران بزرگ‌نمایی شده است، خویشتندار باشند.

وی اظهار داشت: آنچه من مشاهده کردم مملو از سو برداشت و تحریک برای یک درگیری از سوی دولت و جامعه اطلاعاتی بود. این اطلاعات نشان دهنده تهدید موجودیتی نیست. حتی چیزی که نشان می‌دهد حاکی از تهدید علیه منافع آمریکا نیست.

گالگو در ادامه گفت که این، روایتی است ساختگی از جانب جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و تام کاتن سناتور جمهوری‌خواه که هر دو در رسانه‌ها و پشت درهای بسته برای یک درگیری نظامی علیه ایران تلاش و لابی کرده‌اند.

این عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا همچنین روز یک‌شنبه (امروز) با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: من همان اطلاعاتی را دریافت می‌کنم که کاتن دریافت می‌کند. او به شدت درباره اوضاع اغراق می‌کند تا ما را برای جنگ تحریک کند. فریب آن را نخورید.

به نوشته واشنگتن پست، ظاهراً دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از بولتون و مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور به دلیل تشدید تنش‌ها با ایران مأیوس شده است، چراکه او گفت‌وگوی دیپلماتیک و تحریم را ترجیح می‌دهد. ترامپ همچنین در کارزار انتخاباتی‌اش وعده داد که آمریکا را از جنگ‌های خارجی پر هزینه دور نگه دارد.

اعضای کنگره آمریکا مدتی است که به علت عدم ارائه اطلاعات کافی از سوی دولت ترامپ درباره ادعاهایشان علیه ایران و موضوعات مربوط به این کشور اعتراض دارند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها