رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442935

هشدار دامپزشکی مشهد درباره تب کریمه کنگو

ساعت 24- اداره کل دامپزشکی خراسان انجام اقدامات پیشگیرانه در دامداری‌ها و سم‌پاشی دام‌ها را ازجمله راهکارهای موثر در پیشگیری از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دانست و به دامداران هشدار داد تا با رعایت موازین بهداشتی دامپزشکی از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

تب کریمه کنگو
style="text-align:justify">به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، معاون سلامت این اداره کل اظهار کرد: انگل‌های خارجی بدن دام علاوه بر خسارات اقتصادی که به صنعت دام‌پروری وارد می‌کند می‌تواند زمینه‌ساز برخی از بیماری‌های واگیر دامی و همچنین بیمارهای مشترک انسان و دام شود که یکی از شناخته‌ترین این بیماری‌ها تب هموراژیک کریمه کنگو است که در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی می‌تواند موجب شیوع در جوامع انسانی شود؛ لذا این اداره کل در حد توان نسبت به توسعه عملیات مبارزه با انگل‌های خارجی از طریق سم‌پاشی بدن دام و جایگاه‌های نگهداری دام در سال جاری اقدام نموده است.

دکتر محمد رشتی‌باف عمده‌ترین راه‌های انتقال بیماری به انسان را شامل؛ تماس با دام‌های آلوده، تماس با خون و ترشحات لاشه دام آلوده در زمان ذبح، گزش کنه یا دست‌کاری و له کردن آن، تماس با خون،ترشحات و نمونه‌های بافتی بیمار آلوده ذکر کرد و از دامداران خواست در نگهداری دام‌ها و تماس با آن‌ها نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از یک‌میلیون و 300 هزار رأس گوسفند و بز و حدود 60 هزار رأس گاو و گوساله و حدود 5 میلیون 500 هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام علیه انگل‌های خارجی سم‌پاشی شده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از دامداران خواست نسبت به سم‌پاشی و ضدعفونی دام و جایگاه نگهداری دام‌ها و انجام حمام ضد کنه بیش‌ازپیش حساس بوده و هرگونه سم را فقط با نظر دامپزشکان به مصرف برسانند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها