رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442984

حاشیه هایی از دادن نخل طلایی و گریه پسر محبوب پاریسی ها

آلن دلون زنده است چون فرانسه می خواهد

ساعت 24 -فرانسوی ها همیشه پس از جنگ دوم جهانی راهی برای نشان دادن توانایی های خود به ویژه دربرابر آمریکا را جستجو کرده و درهرمیدانی نقطه درخشانی را نشان داده اند. فرانسوی ها به طور مثال فرانسوی ها ایرباس را دربرابر بویینگ ساختند و به دنیا معرفی کردند، آنها همچنین اتومبیل پژو را برای مقابله با اتومبیل های آمریکایی به بازار عرضه کردند و دربرابر فانتوم آمریکایی میراژ و کنکورد را به دنیا معرفی کردند. فرانسوی ها بریژیت باردو را دربرابر الیزابت تایلور آمریکایی به دنیا معرفی کردند و البته تک ستاره درخشان آنها درسینما بدو ن تردید آلن دلون است.

آلن
dir="RTL">به گزارش ساعت24، آلن دلون هنرپیشه نامدار فرانسوی با وجود سپری کردن 60 سال فعالیت درسینما هنوز دردل فرانسوی های مغرورجای دارد. آلن دلون با وجود همه بد و خوبش و با وجود رفتارهای عجیب اما هنوززنده است چون فرانسه و فرانسوی ها می خواهند با زنده نگهداشتن و تجلیل از او یکی از چهره های ملی بازیگری را دردنیای امروز را درپله اول نامداران سینمای جهان ببینند. برای تجلیل از این ستاره سینما بود که در جریان جشنواره کن ۲۰۱۹ نخل طلایی به آلن داده شد که البته با جنجال‌ و اعتراض‌ همراه شد.آلن دلون در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران سینمای فرانسه و جهان مطرح بود. وی پیش‌تر ۷ بار کاندیدای جایزه نخل طلایی کن شده بود اما هیچگاه موفق نشد یکی از این جوایز را از آن خود کند. نخل طلای افتخاری هفتاد و دومین جشنواره فیلم کنبه آلن دلون، بازیگر بزرگ فرانسوی و یکی از ستاره‌های سینمای جهان در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی، برای یک عمر فعالیت هنری‌اش اهدا شد. او پس از دریافت این نخل طلا از دستان دخترش، در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: «مدت‌ها بود این‌ چنین گریه نکرده بودم. مراسم اهدای نخل طلای افتخاری در کاخ جشنواره برگزار شد. همزمان با حضور آلن دلون بر فرش قرمز جشنواره، موسیقی فیلم «دسته سیسیلی‌ها» پخش شد؛ فیلمی فرانسوی در ژانر جنایی، محصول سال ۱۹۶۹ که آلن دلون از بازیگران اصلی آن بود.در این مراسم آلن دلون پس از دریافت نخل طلای افتخاری، در میان تشویق حضار گفت: «امشب برای من بیش از آنکه پایان فعالیت حرفه‌ای باشد، به نظرم پایان زندگی است. مراسم امشب تا حدودی یک بزرگداشت پس از مرگ است، البته در زمان زنده بودن من.»

آلن دلون افزود: «وقتی من کار بازیگری را آغاز کردم، به من می‌گفتند آنچه در این کار از همه سخت‌تر است دوام آوردن در آن است و من ۶۲ سال دوام آوردم.»در مراسم تقدیر از آلن دلون که با حضور فرانک ریستر وزیر فرهنگ فرانسه، پیر لسکور رئیس جشنواره فیلم کن و همچنین تیری فرمو مدیر این جشنواره انجام شد و به ابتکار برگزارکنندگان، همه حاضران در این مراسم کارت شناسایی‌ای به گردن داشتند که روی آن، واژه «ستاره» نوشته شده بود. این کارت یادآور کارت شناسایی‌ مشابهی بود که آلن دلون در جشنواره کن سال ۲۰۰۷ به گردن انداخته بود و روی آن نوشته شده بود: «من یک ستاره هستم.»واین بازیگر ۸۳ با صدایی بغض‌آلود گفت: اکنون می‌دانم آنچه بسیار سخت است، رفتن است. چون من هم می‌روم اما نه پیش از آنکه از شما تشکر کنم. اگر من ستاره هستم، من به مخاطبانم مدیونم و نه به فرد دیگری. برای همین می‌خواهم از شما تشکر کنم. این بازیگر همچنین گفت: «کسی مجبور نیست با من موافق باشد. ولی یک چیز در جهان هست که من به آن اطمینان دارم و به آن افتخار می‌کنم. واقعا فقط یک چیز و آن کارنامه کاری من است. این نخل طلا برای همین سابقه کاری به من اهدا شده و نه برای چیز دیگر و به همین دلیل من به آن افتخار می‌کنم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها