رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443017

کلاهبرداری میلیونی از آگهیدهندگان اینترنتی فروش کالا

ساعت24 -رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه نفر که با شناسایی فروشندگان کالا در سایت‌های خرید و فروش کالا اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده بودند خبرداد.

در تاریخ نهم اردیبهشت ماه امسال یک فقره پرونده با موضوع دستگیری مظنون گوشی قاپ به همراه موتورسیکلت سرقتی از طریق کلانتری ۱۵۸ کیانشهر به همراه دو نفر متهم به هویت‌های نوید و سعید که هردو ۳۳ ساله بودند برای رسیدگی به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد.

در تحقیقات مقدماتی از نوید و سعید، دستگیرشدگان منکر بزه انتسابی شدند، اما اقدامات ویژه کارآگاهان و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان نشان داد هر دو دارای سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری‌اند که در همین راستا با هماهنگی مقام قضایی مخفیگاه متهمان مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن یک دستگاه گوشی تلفن همراه ، ۹ جفت کفش، ۲ قبضه سلاح تفنگ بادی ، ۳ قبضه تفنگ بادی کمری و یک دستگاه کوادکوپتر کشف و به پایگاه ششم منتقل شد.


در ادامه تحقیقات، هر دو متهم صراحتاً به کلاهبرداری به شیوه خرید کالا از سایت‌های فروش اینترنتی معترف شدند و در تشریح شگرد خود در استفاده از این سایتها گفتند: با بررسی کالاهای با ارزش در سایت‌های فروش و انتخاب کالای مورد نظر با پیشنهاد قیمت مناسب با فروشندگان تماس گرفته و برای اعتماد بیشتر فروشندگان با همکاری خانمی بنام سمیرا ۳۰ ساله آنان را به مکانی خلوت می‌کشاندیم و یا در ساعات پایانی شب با نرم افزار موبایل بانک اقدام به تراکنش به صورت ناموفق کرده و فروشنده نیز ناگزیر کالا را به ما تحویل می داد.


با معرفی سمیرا از سوی متهمان به عنوان همدست، با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه سمیرا شناسایی شد و متهم در همان لحظات نخست دستگیری به همدستی با نوید و سعید اعتراف کرد.


با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی ۲۰ مالباخته شدند که بدین شیوه از آنان کلاهبرداری شده است. در تحقیقات صورت گرفته از یکی مالباختگان، او گفت: قصد داشتم یک دستگاه تلفن همراه را از طریق انتشار آگهی در اینترنت به فروش رسانم . در همان روز اول نشر آگهی، یک مرد و یک خانم جوان با ظاهر متشخص و آراسته پس از هماهنگی تلفنی، در ساعات پایانی شب به در منزل اینجانب مراجعه کرده و با پیشنهاد قیمت مناسب برای خرید گوشی گفتند که وجه مورد نظر به میزان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از طریق نرم افزار موبایل بانک پرداخت خواهند کرد. آنها با اخذ شماره کارت عابربانک من و نمایش رسید انتقال وجه جعلی، در صفحه نمایشگر تلفن همراهش به گونه‌ای وانمود کرد که وجه مذکور به حسابم واریز شده است. در پی عدم وصول پیامک واریز وجه برای بنده، این شخص مدعی شد که به علت تعطیلی بانک‌ها و ساعات پایانی شب بعضا انتقال وجه تا دو ساعت زمان می‌برد. در ادامه همین مانور متقلبانه این شخص با اپراتور بانک تماس گرفت که مرد جوانی به عنوان اپراتور بانک ضمن تأیید کسر وجه از حساب این شخص اظهار کرد که به علت قطعی سیستم‌ها ممکن است واریز وجه به حساب مقصد حداکثر با دو ساعت تاخیر انجام شود. نهایتا با توجه به ظاهر موجه آنان اعتماد کرده و گوشی تلفن همراهم را در اختیار وی قرار دادم که با توجه به عدم واریز پول در زمان مقرر ، در اول وقت اداری به بانک مراجعه کرده و متوجه شدم افراد یاد شده کلاهبردار بوده‌اند.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبرگفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به کلاهبرداری بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بدین شیوه از شهروندان ، به منظور کشف دیگر جرایم ارتکابی، متهمین با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم متهمین و همچنین سایر شکات و مالباختگان احتمالی کماکان در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها