رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443033

آشوب داعشیهای زندانی در تاجیکستان/ 32 نفر کشته شدند

ساعت24 -رئیس زندان‌های تاجیکستان از کشته شدن تعدادی از زندانیان در زندان «کرپیچنی» شهر «وحدت» این کشور در پی آشوب‌های داخلی خبر داد.

laquo;منصورجان عمراف» رئیس زندان‌های تاجیکستان در نشستی خبری گفت: در پی آشوب‌های داخلی شب گذشته 3 نفر از کارمندان زندان و 29 زندانی کشته شدند که بیشتر آنان عضو سازمان تروریستی داعش بودند.

بنابر توضیح رسمی وزارت دادگستری تاجیکستان شب گذشته ساعت 21:30 دقیقه به وقت محلی، در زندان شماره 2/3 با نام «کرپیچنی» شهر «وحدت»، شورشی به رهبری «بهروز گلمراد اف» پسر سرهنگ فراری و عضو ارشد داعش «گلمراد حلیم اف»، «فخرالدین گل اف»، «محمدالله شریف اف» و «روح الله حسن اف» اعضای سازمان تروریستی داعش ایجاد شد.
طبق این بیانیه، گروه مذکور نخست 3 نگهبان زندان را به طور وحشیانه با چاقو کشته و 8 نفر از زندانیان اعضای داعش را آزاد کردند و سپس 5 زندانی از جمله «سعید قیام الدین غاضی» (ایشان قیام الدین)، «کریم اف ستار صمداویچ» (مخدوم ستار) و «ستاراف سیدمهدی خان» (شیخ تیمور) را در جلو چشم سایر زندانیان با چاقو به قتل رسانده و ده‌ها زندانی دیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
سپس این گروه بخش پزشکی این زندان را آتش زده و تعدادی از زندانیان را گروگان گرفتند و با هدف فرار از این زندان به نگهبانان حمله کردند.
در نتیجه اقدامات مقامات ذیربط تاجیک 24 عضو گروه مذکور کشته و 35 نفر دیگر نیز بازداشت و گروگان‌ها آزاد شدند.

در حال حاضر تحقیق درباره این حادثه ادامه دارد و اطلاعات بیشتر در این مورد بعدا ارائه خواهد شد.
بنابر اطلاعیه وزارت دادگستری تاجیکستان، در این زندان که هزار و 500 نفر نگهداری می‌شود در حال حاضر وضعیت به حالت عادی بازگشته و کاملا تحت کنترل می‌باشد.
طی نیم سال اخیر برای دومین بار است که در زندان‌های تاجیکستان چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.
آشوب قبلی در زندان شماره 4 شهر «خجند» در تاریخ 8 نوامبر سال 2018 صورت گرفت که 2 هفته بعد از آن رئیس جمهور تاجیکستان «عزت الله شریف زاده» رئیس زندان‌های این کشور را برکنار و ژنرال «منصورجان عمراف» معاون کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان را به این سمت گمارد.
قابل ذکر است که مسئولیت سازماندهی آشوب در زندان خجند را سازمان تروریستی داعش بر عهده گرفته بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها