رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443159

رئیس جمهور جدید اوکراین پارلمان این کشور را منحل کرد

ساعت 24- به گزارش خبرگزاری رویترز، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری جدید اوکراین، روز دوشنبه بلافاصله پس از سوگند یاد کردن،‌ مجلس این کشور را منحل کرد. او انتخابات پارلمانی پیش از موعد را خواستار شده است؛ وی ابراز امیدواری کرده است تا اکثریت مجلس را به دست آورد، مجلسی که در حال حاضر تحت سلطه و در اختیار حامیان «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهور سابق اوکراین قرار دارد.

div style="text-align:justify">

«ولودیمیر زلنسکی»، بازیگر تلویزیونی، بدون آن که تجربه سیاسی داشته باشد، در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، که ماه گذشته برگزار شد، توانست به طور گسترده برتری در انتخابات را به دست آورد. حزب جدیدالتاسیس وی هیچ نماینده ای در پارلمان ندارد. به نظر می رسد دعوت وی به برگزاری انتخابات زودهنگام، امری ضروری است تا وی از محبوبیت فعلی خود بهره مند شود. «ولودیمیر گروسمان» نخست وزیر اوکراین نیز اعلام کرده است که روز چهارشنبه بلافاصله پس از شورای وزیران، استعفا خواهد داد.

انتخابات زودهنگام می بایست ظرف مدت دو ماه برگزار شود. رئیس جدید دولت از نمایندگان پارلمان این کشور خواسته است تا بدون تاخیر، دو قانون اخلاقی نمودن حیات سیاسی را به تصویب برسانند؛ یکی از این قوانین، مربوط به لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان و دیگری ممنوعیت هرگونه ثروت اندوزی شخصی غیر قانونی است.

خبرگزاری صدا و سیما

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها