رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443171

پوست میوه و سبزیجاتی که نباید دور ریخته شوند

ساعت24 -باید قبل از بیرون انداختن پوست میوه و سبزی‌ها، خوب درباره آن‌ها فکر کنید. علم ثابت کرده که پوست میوه، مغذی‌ترین بخش آن است. در این مطلب برای شما فواید چند نوع پوست میوه و سبزی را که در برنامه غذایی روزانه بیشتر افراد قرار دارند، بیان می‌کنیم.

سبزیجات
باید قبل از بیرون انداختن پوست میوه و سبزی‌ها، خوب درباره آن‌ها فکر کنید. علم ثابت کرده که پوست میوه، مغذی‌ترین بخش آن است. در این مطلب برای شما فواید چند نوع پوست میوه و سبزی را که در برنامه غذایی روزانه بیشتر افراد قرار دارند، بیان می‌کنیم.

۱- برگ‌های بیرونی کلم
هر چه برگ کلم رنگ سبز تیره تری داشته باشد، ویتامین و مواد معدنی آن بیشتر خواهد بود. این برگ‌های بیرونی ممکن است سفت‌تر باشند، اما می‌توانید آن‌ها را با ظرافت خرد و به سرخ کردنی ها، گوشت و سوپ اضافه کنید و زمان بیشتری را برای نرم شدن آن‌ها اختصاص دهید. می‌توانید آن‌ها را به اسموتی‌های سبز نیز اضافه یا با آن‌ها سالاد کلم خوش آب و رنگ به همراه انواع سبزیجات سبز رنگ و هویج تهیه کنید.

۲- برگ و ریشه کلم بروکلی
کلم بروکلی از خانواده کلم‌هاست و برای داشتن یک کبد سالم فوق العاده مفید است. گل‌ها و ریشه‌های بروکلی مواد مغذی مشابهی دارند. آن‌ها حاوی ویتامین بی، مواد معدنی و فیبر هستند. هر چه این گل‌ها به رنگ سبز تیره تری باشند، میزان کلروفیل آن‌ها از ساقه‌های کم رنگ‌تر بیشتر است. از آن جا که ساقه‌ها کمی دیرتر از گل‌ها بخارپز می‌شوند، بهتر است ابتدا آن‌ها را بپزید، سپس بعد از دو دقیقه گل‌ها را به بخارپز اضافه کنید. همچنین می‌توانید ساقه‌های آن را پوست کنده و خرد کنید و در سرخ کردنی ها، سوپ یا خوراک گوشت استفاده کنید.

۳- پوست کیوی
پوست میوه کیوی هم کاملا قابل خوردن است و باعث می‌شود این میوه مغذی از قبل نیز مغذی‌تر شود. تنها با خوردن پوست میوه می‌توانید سه برابر میزان فیبر روزانه خود را دریافت کنید، در مقایسه با حالتی که تنها میوه را بخورید. با نکندن پوست میوه بخش زیادی از ویتامین سی را نیز درون میوه حفظ می‌کنید. درست مانند هر میوه یا سبزیجات تازه ای، همیشه باید قبل از میل کردن کیوی پوست آن را بشویید. نگه داشتن پوست میوه هنگام خرد کردن آن باعث می‌شود راحت‌تر بتوانید ظرف خود را تزیین کنید؛ مردم سراسر دنیا همیشه این میوه را با پوست خورده اند، بدون این که تاثیری منفی از آن دیده باشند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها