رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443293

روسیه: اقدامات ایران ناقض برجام نیست

ساعت 24- نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با بیان اینکه مسکو درباره وضعیت پیرامون برجام بزرگنمایی نمی‌کند، گفت که اقدامات اخیر ایران ناقض برجام نیست.

style="text-align:justify">میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز سه‌شنبه (امروز) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: مسکو درباره اوضاع پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اغراق نمی‌کند اما مایل نیست شاهد تشدید بیشتر این وضعیت از سوی هیچیک از طرف‌ها باشد.

اولیانوف ادامه داد: ایران اعلام کرده است که به عنوان گام بعدی می‌تواند پروژه مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک را بازبینی کند و سطح غنی‌سازی اورانیوم را بالا ببرد. ما نمی‌خواهیم هیچیک از دو طرف وضعیت را تشدید کنند. من تنها می‌توانم بگویم که اگر ایران هر یک از این گام‌ها را بردارد، کوچک‌ترین تهدیدی برای اشاعه هسته‌ای نخواهد بود چراکه مهم‌ترین چیز این است که ایران از اجرای تعهداتش در پروتکل الحاقی درخصوص پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سر باز نزده است.

وی تصریح کرد: وقتی برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، هیچ تهدیدی برای رژیم عدم اشاعه هسته‌ای یا امنیت بین‌المللی نخواهد بود. بنابراین، ما در این باره بزرگ‌نمایی نمی‌کنیم.

این مقام روس همچنین گفت که پروتکل الحاقی یک سازوکار قوی و درست برای ارزیابی این است که آیا برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است یا خیر. تهران تنها اعلام کرده که از این وضعیت ناراضی است و برای آن دلیل دارد، از این رو از دیگر طرف‌های توافق می‌خواهد تا برای تغییر اوضاع کاری انجام دهند. من بر این باورم که هیچ دلیلی برای محکوم کردن آن وجود ندارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها