رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443367

کاری که خبرگزاری روسی می کند

تبلیغ برای فروش اس300همزمان با ترساندن ایران

ساعت 24 - درحالی که رسانه های ایرانی از چند روز پیش سوگیری اخبار و تحلیل های خود درباره منازعه ایران و آمریکا را از افزایش احتمال جنگ میان دوکشور به سوی اجتناب آمریکا از جنگ با ایران تغییر داده اند اما رسانه روسی اسپوتنیک همچنان برطبل احتمال جنگ می کوبد. تیترها و گزارش های اسپوتنیک که بدون تردید از سوی مقامهای روسی تاییدیه گرفته اند تحریک کننده است.

اس300
an dir="RTL">دقت درماهیت انتشار اخبارترس آور از سوی اسپوتنیک نشان می دهد روس ها علاقمندند به کشورهایی که به نوعی می خوهند دربرابر آمریکا ایستادگی کنند سلاح بفروشند و به ویژه روی موشک های خود به نام اس 300 تبلیغ می کنند و این را به طورعلنی بیان می کنند که اگر می خواهید آمریکا را بترسانید و آنها راوادار کنید که دربرابر شما عقب نشینی کنند موشک های مدل اس را بخرید همانطور که ونزوئلا خریداری کرده است. به این نوشته اسپوتنیک که پاراگراف آخر خبری بلند درباره جنگ آمریکا علیه ایران است توجه کنید :

" صرف نظر از سیر آتی حوادث، هم اینک می توان از واشنگتن برای چگونگی انجام فعالیت تبلیغاتی برای سیستم های پدافند هوایی روسیه تشکر کرد. زیرا با تماشای آماده شدن آمریکا برای بمباران ایران و واکنش واشنگتن به استقرار S — 300 در ونزوئلا، بسیاری از کشورها فکر کردند که "بیمه" روسیه علیه خطرات سیاست خارجی آمریکا باید به صورت فوری و با هر قیمتی که شده خریداری شود" . این خبرگزاری روسی باتیتر ترس آور شلیک روزانه 500 موشک به ایران که برای تشویق به خرید سلاح از سوی ایران است براینکه "اطرافیان دونالد ترامپ به یکی از اهداف اصلی سیاست خارجی خود جنگ با ایران نزدیک می شوند." تاکیددارد . اسپوتنیک علاقه دارد بنویسد که آمریکا درحال فریب است.به هین دلیل استدلال می کند:"در حال حاضر الگو های پیشین تهیه مقدمات جنگ به کار برده نمی شود ،وقتی که رسانه ها و منابع دیپلماتیک برای اتهام کشور هدف تجاوز عنقریب مقدار انبوه اطلاعات کذب را تهیه کرده و پخش می کنند. علیرغم تمام تلاش های رسانه ها و سرویس های ویژه آمریکا، حتی نمایندگان متحدین آمریکایی که به آنها کمک کردند تا صربستان، لیبی و عراق در زمان خود غرق در خون شوند، می گویند که "اطلاعات" آمریکا درباره تهدید از سوی ایران تایید نشده است.اگر حتی گاردین بریتانیا، با اشاره به جلسه رهبر محلی خود در "عملیات علیه داعش"، از آماده سازی آمریکا برای جنگ با ایران انتقاد می کند، به این معنی است که وضع واشنگتن در جبهه اطلاعات و دیپلماسی چندان خوب نیست. به نوشته گاردین، یک ژنرال عالی رتبه انگلیس که در ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده علیه داعش (ممنوع شده در روسیه) کار می کند، گفت که خطر نیروهای ایران در عراق یا سوریه افزایش نمی یابد. این به طور مستقیم با ادعاهای آمریکا که برای توجیه افزایش قدرت نظامی در منطقه مورد استفاده قرار می گیرد، مغایرت دارد.هفته نامه آمریکایی نیوزویک، تصورات "کرکس های" آمریکایی درباره چگونگی وادارسازی ایران به تسلیم شدن را چنین توصیف می کند: "یک منبع پنتاگون گفت که گزینه ها شامل یک سلسله از حملات موشکی است تا تهران را مجبور کنند پشت میز مذاکره با واشنگتن بنشیند." یکی از مقامات آشنا با طرح ها گفت: "صرفنظر از لفاظی های تهران، هنگامی که شما 500 موشک در روز دریافت می کنید، به شما لطمه زیادی وارد می شود. این هدف این است. هنگامی که حریف شما ضعیف است، شما سود بیشتر را دریافت می کنید."در عین حال، اگرچه نیوزویک ادعا می کند که اقدامات جاری (با انتقال نه تنها موشک به منطقه خلیج فارس، بلکه با اعزام 120هزار سرباز آمریکایی "در صورت تشدید وخامت اوضاع") در واقع نشانه ای از جنگ قریب الوقوع نیست، عقل سلیم و تجربه تاریخ 30 سال گذشته به روشنی نشان می دهد که واشنگتن در حال تدارک و پیاده کردن سناریوی نظامی است و او آغازگر انتقال این درگیری به مرحله "داغ" خواهد بود.نیویورک تایمز رسانه متنفذ آمریکا گزارش می دهد که کاخ سفید آگاهانه تلاش می کند تا این وضعیت را به یک درگیری مسلحانه واقعی تبدیل کند. اصلا هدف نهایی کمپین تحریم های اقتصادی که توسط دولت ترامپ طی سال گذشته انجام شد، این بود که ایران را درگیر جنگ با آمریکا کند"."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها